HTML

ELKÖLTÖZTÜNK: lehetmas.blog.hu

Az LMP egy ország- és világmegváltó politikai kezdeményezés a fenntarthatóság, igazságosság és részvétel jegyében. Hisszük, hogy lehet más a politika - ha Te is teszel érte!

Linkblog

Friss topikok

Címkék

adózás (5) akció (1) aktivizmus (1) alkotmánybíróság (2) anarchia (1) anima sound system (1) antifasizmus (2) antirasszista (1) áram (1) atom (1) autó (2) babarczy (1) baloldal (3) bencsik (1) bizalom (1) boda (1) bodoky (1) bokros (1) boldogság (5) börtön (1) bringa (1) bringaút (1) buli (5) bulvár (1) cégmérce (2) civil zugló (1) critical mass (3) csillag (2) csr (1) demokrácia (18) demokrata (2) diktatúra (1) duna kör (1) egészségügy (1) elégedettség (6) elek istván (3) elek pista (1) elemzés (1) életminőség (4) elhízás (1) elit (8) erkölcs (2) etikus fogyasztás (2) európai unió (1) fam (2) felelősség (13) fenntarthatóság (7) fesztivál (1) fodor (3) foglalkoztatás (3) fogyasztás (2) forradalom (1) fülöp sándor (1) gaia elmélet (1) gárda (2) gáz (3) gdp (2) globalizáció (4) globkrit (5) gyurcsány (3) hadiipar (1) hanem (1) háttér (1) hedonizmus (1) herbert (1) hírlevél (2) hőszivattyú (1) illés (2) index (1) izland (1) izrael (1) jávor (3) jobboldal (3) kampány (3) kapitalizmus (4) kaukázus (1) képregény (1) kerékpár (2) kerékpársáv (1) kerékpárút (1) kettős mérce (1) kihalás (1) kisebbség (1) kisebbségek (1) kis jános (1) klíma (1) klímapolitika (1) klímaváltozás (4) kocsi (1) kóczián (1) költészet (1) költségvetés (6) korrupció (1) közélet (9) közlekedés (4) közösség (1) közvélemény (5) külpolitika (3) kultúra (1) kürti (1) kutatások (2) kvóta (1) lakáj (2) lehet más a politika! (1) lehet más a politika? (24) lehet mas a politika? (1) lengyel (1) levegő mcs (1) lézer (1) liberalizmus (2) lmp (1) lonley planet (1) lovasi (1) magyar (1) magyarországi zöld párt (1) majtényi (1) média (1) megmondás (20) megoldás (1) metszőolló (1) mszdp (1) mszp (1) nagykörút (1) napi ász (1) narancs (2) nehézipar (1) nemzetiségek (1) neokon (1) népegészségügy (1) ngo (1) nyílt levél (1) ökológiai lábnyom (1) ökopolitika (9) ökopolitikai műhely (1) ökotrip (3) olaj (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkéntesség (2) önkormányzat (1) orbán (1) orbán viktor (1) őszöd (3) parlament (5) pártfinanszírozás (3) pártok (8) pécs (2) pénz (5) pláza (1) pogrom (1) politika (26) politikai filozófia (1) pozitív gondolkodás (1) pride (2) prieger (2) program (6) radikális (1) rauschenberger (1) rendszerkritika (5) rendszerváltás (5) sajtó (7) sajttáj (1) scheiring (2) schiffer (12) schmuck (1) soft power (1) sólyom (2) sport (1) sportegyesület (1) superman (1) szakértő (1) szalai erzsébet (1) szdsz (5) szegénység (1) szélsőjobb (5) sziget2008 (1) szkepszis (1) szmogriadó (1) sztrájk (1) tájékoztatás (1) tarka magyar (1) természet (1) tibet (2) tömegsport (1) tordai (2) tudás (1) tudatos vásárló (1) túlkapások (2) tv (1) új párt (9) unió (1) unokáink élete (4) utca embere (1) útlezárás (1) válság (4) várnai (1) vastagbőr (1) vay (9) védegylet (2) vélemény (3) vida (1) villanyautó (1) visszhang (4) vita (20) wildmann (1) zászlóbontás (2) zene (2) zengő (1) zöld (12) Címkefelhő

Az élet máshol van?

2008.08.11. 09:35 :: Vay M

 

Három napot evezni voltunk a Szigetközben, cirka húszan, különféle zöld szervezetek és környékékükről verbuválódott aktivisták, kutatók, családtagjaik, állástalan kőfaragók és balett-táncosok. A hely egyébként gyönyörű, a kis holtágak, a víz fölött teljesen összeér a fák lombja, bazinagy kócsagok a fákon, helyes kis fehér pókok a sátorban, ha tényleg cinikus lennék, azon méltatlankodnék, hogy mit problémáztak itt a zöldek Bős-Nagymarossal, hiszen ez így is nagyon szép.

De nem erről szólna a blogbejegyzés. Hanem arról, hogy miért csak középosztálybéli emberekkel találkozni túrázgatás közben?

A kemping előtt álló autók nagy része leginkább a felső középosztály jelenlétét mutatta, és a rövid beszélgetések is ezt erősítették meg. (Busszal mi jöttünk csak és a táborozó gyerekek.) A kemping 650 forint volt éjszakánként, (a vizes blokk egyszerű és teljesen tiszta, villany nuku, padok, asztalok, nyírt fű) a hajó bérleti díja 1300 fő naponta: ennyit azért egy átlagos, tehát tehetősnek semmiképp sem nevezhető vagy alsó középosztálybeli család üdítőre, az agyonzsúfolt strand belépőjére, bulvármagazinokra és egyéb folyamatosan cserélődő cuccokra bármikor elkölt. Ha lemennek a Balatonra, akkor pedig egy napot sem lehet kihúzni abból a pénzből, amiből mi három napot töltöttünk a Szigetközben.

Ugyanez a probléma a turistaházakban járva is bosszant.

Van Magyarországon egy egyre nagyobb réteg, amelyik a folyamatosan szegényedik el, és valamiért nem él azokkal a lehetőségekkel, melyekkel életminőségét igen költséghatékony módszerekkel javíthatná. Mert mennyiből lehet kimenni ebből a boldogtalan városból a Gödöllői dombságba, a Pilisbe, a Börzsönybe? Kb. egy doboz cigi, egy fél literes kóla árából. Ha nem is ennyiből, hiszen cigit lehet venni a fekete piacon is, és kóláért ki lehet utazni a város széli hipermarketbe, ahol „még olcsóbb”, de azért az biztos, hogy nem anyagi okok akadályozzák, hogy a kispénzű családok gyerekei hétvégén nem a környező hegyekben kapcsolódnak ki, hanem valamely képernyő előtt. Feltűnő, hogy a hetvenes években, amikor a magyar turista mozgalom a fénykorát élte, igen sok szempontból hasonlóak voltak a körülmények a mostaniakhoz. Csak akkor az emberek összefogtak, kitaláltak a hegyekbe, Országos Kék Túrát szerveztek, turista és kulcsosházakat építettek, azokat fenntartották, használták őket. Nem a „gazdag emberek” kellettek hozzá, nem a Párt, hanem emberek, akik értékelték a természetet és anyagi lehetőségeik nem engedték meg a hétvégi telek vásárlását. Az erdőkben élet volt, azokban ugyanazok az emberek regenerálódtak, akik most is mehetnének, csak…


Csak nem mennek.
Azt, hogy nincs rá idő, nem lehet abban az országban elfogadni, ahol az egy főre eső tévézés napi átlag négy óra.

Pedig milyen egyszerű! Milyen egyszerű volna észrevenni, felvenni és értékelni azokat a dolgokat, amik jók, az életminőségünket javítják, amiktől jobban érezzük, magunkat, erősebbek, frissebbek és jobb fejek leszünk, és nem kerülnek sokba. A természetjárás ilyen. És bár nincs kitiltva a szegény ember az erdőkből-mezőkből, mégis csak az idősebbek, a kisnyugdíjasok mennek közülük. Mert már nincs lelki ereje, nincs benne elég tartás ahhoz, hogy a jobbat válassza? Nem divat, és a szegénységgel járó ezernyi megaláztatás után inkább a kevesebb örömmel járó, de nagyobb presztízst jelentő fogyasztói javak felé fordul vigaszért, kárpótlásért? (Félek, itt lehet az igazság.) Ami mondjuk azzal jár, hogy folyton úgy érzi, az élet máshol van, a következő mobilban, dvd-ben, a reklámblokk után, közben pedig a fenét.

Hányan vagyunk, akik magunkra zártuk a mókuskerék ajtaját, és a „Dolgozz, zabálj, dögölj meg!” elvárásrendszer szerint élünk!
Nem jó.
 
Nem mondom, hogy univerzális boldogságrecept, de
 
És így tovább, az első turistajelzésig…
 

 

17 komment

Címkék: boldogság természet szegénység elégedettség sziget2008 életminőség vay

A bejegyzés trackback címe:

http://lehetmasapolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr70610293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2008.08.11. 12:51:51

Jól tükrözi ez sajnos azt is, hogy ebben az országban miért csak legyintenek morgolódva minden "zöldezésre" a tévé előtt koszos pólóban söröző választópolgárok... ;)

egyszőkenő 2008.08.11. 16:31:35

Szerintem ennek az is az oka, hogy akkoriban nem mindenkinek volt autója, és autó nélkül családdal elmenni manapság sokaknak elképzelhetetlen.
Másik, sokkal kézenfekvőbb ok: akkor rém szar volt a tévéműsor. Ma is az, csak máshogy.

öcsi 2008.08.11. 18:24:58

a sporttal is ez a bajom. nézd meg az olimpián az elkényeztetett és nagyarcú sportolókat, aztán nézz körül a villamoson! mennyi kövér ember! ezek miért nem sportolnak? miért nincs hol? miért nincs erre pol. program?

dyan 2008.08.15. 16:52:19

Én már 8 éve foglalkozom túravezető képzéssel, és negyedik éve oktatok rengeteg fiatalt térképolvasásra. A tanfolyamra jelentkezők döntő többsége azért jön, mert családdal, barátokkal járnak kirándulni, és szükségük van még kiegészítő ismeretekre. Azt kell mondjam, hogy a mostani 20-25 éves korosztálynak igenis megvan az igénye a természetjárásra, ami hiányzik nekik az mindössze a példa és az aktivitás. Az iskolában a természetjáró szakosztályok, esetleg a szülők részéről gyerekkorban a bevezetés a hegyek-völgyek világába. Akik már kipróbálták, azoknak nincs szüksége semmi másra, csak szabadidőre: a körülményeket megteremtik maguk.

Fraki · http://valtozzmeg.hu 2008.11.13. 17:02:17

Tiltakozom, én kirándulgatós, mászkálós fajta vagyok! Nehezen bírok otthon maradni, ha a napsütés csalogat. Jobban belegondolva engem nem kifejezetten zavar, ha kevés emberrel találkozom túráim során. Több természetben flangáló ember, több elhullajtott szemét és károkozás, legalábbis a mai "kultúrát" figyelembe véve. Persze ez csak nevelés kérdése. A mai net és tévéfüggő társadalom szerintem nem igényli az efféle "egyszerű" szórakozást. Le merném fogadni, hogy a legtöbb ember még a lakhelyét övező szomszédos utcákban sem járt...

tódi24 2008.11.21. 08:54:54

sziasztok!

Ez jó kis téma.
Én is természetjárós vagyok. Lettem. Lett egy természetjárós barátnőm. Sokat tanultam tőle a természetről. A fákról, a madarakról, az erdő illatáról. Ma már ha kirándulni megyek is sokmindent úgy tekintek mint ő.
Igazából azt mondom, hogy dyannak van igaza. Ehhez is egy kis kommunikáció kell, csak éppen az hiányzik. A fiatalokban benne van az igény, hiszen a természetbe születnek. És alapvetően minden gyerek a békák, a bogarak megismerésére nyitott. Felnőttet láttam már békától visítani, de kisgyereket csak olyat láttam, aki meg akarta fogni. Tehát bennük van.
A probléma nem az, hogy nincs elég természetjáró, vagy természsetvédő szervezet, hanem az, hogy a helyi lapok nem kommunikálják. A civil szervezet, ami ez irányba elhivatott egyre több helyen és egyre nagyobb számban megvan. A baj azzal van, hogy ellentétben pl. a versenysport egyesületekkel nem mérhetőek az eredmények. A versenysport egyesületek eredményei kikényszerítik a tájékoztatást, míg pl. a természetjáró egyesületek eredményei, hogy jól érzik magukat a bőrükben az emberek kvantifikálható adatokkal nem mérhetőek. Éppen ezért a tájékoztatás elmarad. ahol én élek a természerbarátok olyan programokat szerveznek, hogy nacsak és a helyi lapban mégis könyörögni kell egy kis cikkért nekik, mert sem a liget megtisztítása a szeméttől, sem egy biciklitúra, sem egy erdőjárás, sem egy gombaszedés nem jelent akkora hírértéket, mintsem egy sportegyesület mérhető erdményeket produkált országos versenyeken, európa bajnokságon, stb.
Így viszont a szájhagyomnány útján terjedő programok lassan érnek be a célba. De azért én hiszek benne, hogy lassan beérnek.

tódi24 2008.11.21. 09:04:30

sziasztok!

És mégegy. Sokat dobott a természetjárás ügyén a digitális fényképező megjelenése.
Olyanokat vitt ki a fényképezés vágya a természetbe, akik gép nélkül talán soha nem mentek volna ki.
Elkezdtek fényképezni először otthon, családtagokat, majd lefényképezték a legyet próbálgatva a gép funkcót, majd rájöttek, hogy ez jó.
Nálunk pl. a természetjárók elég gyakran fényképész versenyekkel kötik össze túráikat felismerve a lehetőséget. Aztán jöttek a kiállítások, ami még plusz 3-4 embert elvitt kirándulni.

A technika fejlődése se jön rosszul néha.

takianti 2008.11.21. 23:13:05

Nevelés, kommunikáció (nemigaz, Tódi?) és vasárnapi zárvatartás... no és megfelelő támogatáspolitika, ktgvetés

tódi24 2008.11.23. 08:19:54

kedves takianti!

A szabadidő eltöltésének általános piacának szereplői és támogatottsága:
1) bulvármédia - saját (őrült) kommunikációs támogatás, támogatáspolitika nélkül
2)televíziónézés - sját (őrült) kommunikációs támogatás, támogatáspolitka nélkül
3) olvsás - saját kommunikácisó támogatás nélkül, támogatáspoltika nélkül
4)természetjárás - saját kommunikációs támogatás nélkül, támogatáspolitika nélkül

Olvasásra visszatérve. Ajánlom neked az ULPIUS Ház Kiadó marketing és kommunikációs tevékenységének tanulmányozását. Néhány pontban a tevékenysége, amit állami támogas nélkül kizárólag KOMMUNIKÁCIÓVAL, MARKETINGGEL ÉRT EL:
1) 1998. első könyv kiadása: A könyv kiadásának körülménye, hogy felmérte a könyvkiadó vezetője könyvesboltról könyvesboltra járva, hogymelyik az a könyv, amit rendkívül sokan keresnek.
2) 2002. az év könvkiadója: magyar szépirodalom kiadásában a komoly tradiciókkal rendelkező Magvető után a második legnagyobb könyvforgalmazó, világirodalomban az Európa kiadó után a második legtöbbet forgalmazó kiadó.
3) 2001-ben 25.000 példányt adott el Gerlóczy Márton egy addig ismeretlen író könyvéből kizárólag őrült kommunikációval.
4) könyveit minden szempontból katagorizálja.
5) Weblapja könyvkiadók között a legszínvonalasabb, mert
- nem személytelen
- nagyobb íróinak külön weboldalt üzemeltet
- barátságos
- átlátható
- stb.)
6) Tv-ben látható könyvreklámok kizárólag ezen kiadóhoz köthetőek.
7) Évente a piac változásához 36 üzleti terv módosítást készít.

És mindezt csinálja egy olyan országban, ahol nem igazán szeretnek olvasni az emberek.

NO COMMENT

Persze te maradj csak a támogatáspolitikánál és a költségvetésnél. Aztán a támogatáspolitika keretében személyre szólóan küldj ki minden embernek, hogy hova is érdemes menni természetjárni. És hitesd el a lakossággal, hogy az állam nélkül már a természet sem az igazi. :)

takianti 2008.11.23. 11:27:28

Tódi, imádom, amikor mérges vagy ! :)
Komolyan: elnézést, apró közbevetésem csak félig volt vicces, én is tudom, hogy a kommunikáció nagyon sokat számít. Ugyanakkor azt is állítom, hogy nem minden. Hiába nyomatod, hogy ezt tegyék az emberek vagy azt tegyék, ha Maslow úr közbeszól. A támogatáspolitika pedig nem csak arról szól, hogy adok, hanem arról is, hogy honnan nem veszek el. És a kommunikációhoz is csak pénz kell :)
Peace!

takianti 2008.11.23. 12:14:08

Tódi, még csak annyit, h remélem bulvármédiát és (bulvár) TV-t nem jó példaként említetted.
Talán pont azért kell ktgvetés és támogatáspolitika, hogy ezekkel tudjon versenyezni a könyv és a természetjárás.
Merthogy hiába a kommunikáció, ha nincs meg az anyagi alap, nincsen táborhely, kisvasút, kerékpárút stb. Tekintsd a ktgvetést, támogatáspolitikát befektetésnek és aztán majd a kommunikáció miatt odanyomuló emberek fenntartják :) Ámen.

tódi24 2008.11.23. 18:27:45

Kedves takianti!

Szenvedélyes vagyok és nem mérges. Ezt már mondtam volt.
Nagyon kevés ember tud kihozni a sodromból. Ha te tudnád, hogy azokat a sorokat is mosolygás mellett írtam, amivel ostoroztam a támogatásban gondolkodó mindenségit!!!

Szóval tévedésben vagy. Persze rpi már ki tudott hozni a sodromból, de szeritem még te nem. Sőt ha jobban meggondolom még ő sem. Ő is inkább egészségügy iránti szenvedélyemet felkorbácsolta.:)
Akkor igencsak dühös vagyok, amikor a munkám elszáll és mondjuk 50-100 oldalt újra kell írni. Legfőképp akkor, amikor emiatt határidő módosításokat kell kérnem.

Ja és bulvármédia:
(Sajnos) normális piaci versenyző már azt is használja, használni kénytelen.
Éppen egy ismerősömnek, aki a környzetvédelmi minisztérium körül tevékenykedik meséltem, hogy Püspökladányban eladtak egy csomó parlagfüvet, mint "tövis nélküli rózsát". Piaci körülmények között úgy, hogy nem volt piacfelügyelő, aki felismerje, viszont volt egy csomó ember, aki a színes virágos papírok miatt, amikbe ezek a csodálatos növények be voltak csomagolva megvásárolta a parlagfüvet. És persze olyanok is voltak, akik felismerték a parlagfüvet, de a "dögöljön meg a szomszéd tehene" általános népi bölcsesség magukra alkalamása miatt a szomszédjának sem szólt.
Egy ismerősöm is vett ezekből a csodákból és neki mondtam mintegy röhögve, hogy ha a minisztérium a bulvárlapokban hirdetné, hogy hogyan is néz ki a parlagfű, akkor egy város piacán ezek a parlagfüvecskék nem lennének eladhatók, mint "tövis nélküli rózsák", hogy otthon aztán ápolgassák, meg locsolgassák a parlagfüvet.
Megmondom őszintén gúnynak szántam és ezt kaptam választnak FIGYELJ!!!: "IGAZAD VAN ... HA A BULVÁRLAPBAN EGY EGÉSZ OLDALT SZENTELNÉNEK RÁ, HOGY HOGYAN IS NÉZ KI A PARLAGFŰ BIZTOS ÉN SEM VETTEM VOLNA MEG 100 FT-ÉRT DARABJÁT."
Ezen kívül a bulvárlapot használta már hirdetési felületnek az Ulpius ház is és nem hiszed el, de még a filmipar is, amikor Bartis Atilla Nyugalom című könyvéből készült film a rá akasztott botrány miatt ott debütált.

Igen sajnos azt olvassák. Ezért hirdetési felületnek igenis jók lehetnek. A parlagfüves esetig én is elleneztem a bulvár lap felhasználását a lakosság mentalitásának kedvező irányba fordításához, de be kell látni, hogy azt olvassák.

Ja és bocs. A támogatáspolitikában annyiban igazad van, amit írsz. Teljesen. Főleg, hogy a környékünkön két település között most bontják a bicikliutat, mert hogy nincs kifizetve.

Mellesleg a szövegkörnyezetben a bulvármédiát tényleg negatívumként említettem. Viszont arra akartam felhívni a figyelmed, hogy mekkora őrült médiatámogatást csinálnak maguknak és nem várják az állami támogatást. Akkor sem tennék, ha kapnának hidd el, mert ők kommuikáció szempontjából (sajnos) tökélets piaci szereplők.
ÁMEN :)

tódi24 2008.11.23. 18:41:45

Kedves TAkianti!

VAn egy ismerősöm, akinek a szomszédjának a naptárába az van beírva minden hétre, hogy mely napon melyik bulvárlap jelenik meg és melyiket kell megvásárolni.
Szerined hogy kommunikálhatsz vele? Ha becsempészel a bulvárlapba egy értelmes gondolatot (akár mint bulvárbotrány a Bartis Attila Nyugalmát), vagy pedig elmész és beírod a naptárjába, hogy Bartis Attila: Nyugalom? Ha egyátalán lenne helyed a naptárban. :)

Érdekes ám a bulvárkérdés. Nemdebár?

takianti 2008.11.23. 21:01:34

Érdekes bizony.
Pl. vajon nem azért olvas bulvárt a szomszéd, mert nem ad neki mást a tsd, a kormány, a piac?
Persze, értelek, kommunikációs csatornának talán jó lenne a bulvár, de vajon a csatorna nem torzítja-e el az üzenetet, egy ilyen csatornában megmarad-e az üzenet lényege? Megpróbálni talán nem árt...

tódi24 2008.11.24. 00:28:29

Kedves takianti!

Balázs Show. Ismered?
Balázs egy tök intelligens pasas. Kezdte a Z pluszon (akkor még az volt), majd folytatta az RTL klubon. Eljátszotta a lebutult embert, néha még most is játsza.
Majd mikor már a bulvármédián felnőtt fiatalok számára sztárrá vált egyrészt Vágó István mellé keveredet a Pókeracban (amit vehetünk átvezetésnek egy más vilgába), majd megírta könyvét a Szigorúan bizalmas címmel. Az eladási listán az élre tornázta fel magát miközben elkezdett olvastatni nem bulvárt azokkal, akik nélküle is bulvárt olvastak volna.
A jövőben pedig híres emberekkel (CSányi Vilmos, stb.) fog interjúköteteket írni. És azt is elolvastatja a rajongóival.
Nem semmi a pasas az biztos. Most még játsza a bulvárkommunikátort, de párhuzamosan építi be a kultúrát, a tudományt a rajongóiank tudatába.

Persze abból a szempontból is vizsgálható, hogy eltorzul-e az üzenet. BArtis Attila esetén biztos, mert a botrány lesz a lényeg, és nem a művészi érték, viszont nem hiszem, hogy a parlagfű esetén lenne jelentősége, hogy milyen fórumon imseri meg annyira egy ember a parlagfüvet, hogy aztán kész felismerni, ha találkozik vele. Ebben az esetben nem hinném, hogy az üzenet eltorzul.

takianti 2008.11.24. 08:05:41

Szia Tódi! Most mit mondjak Balázsra? Egy fecske nem csinál nyarat? Nagyon dícséretes, hogy megpróbál kiemelkedni a bulvárból, de azt kötve hiszem, hogy előre megfontolt szándékkal merült el benne, hogy aztán ő legyen a nagy népnevelő, merthogy az (a bulvár) milyen jó csatorna, milyen sokakhoz eljut.
További kérdés: vajon a bulvár beenged-e nem-bulvár üzenetet, merthogy az árt az üzletnek, azt nem olvassák, nem az kell az embereknek, hanem a botrány, a zaftos pletyka? (jó pénzért, hirdetésként persze, bármit)
Torzulásról magad is írtál, tehát maradjunk annyiban, hogy oké, valamennyire használható, használandó a bulvár is, mint csatorna :)

tódi24 2008.11.24. 09:07:28

szia takianti!

A bulvár mindent elad, ami eladható. Jó példa erre, hogy most sztárokkal reklámozzák, hogy mindenki olvasson a gyerekének, mert az nélkülözhetetlen az egészséges fejlődéséhez (bulvárműsor a tévében).
Illetve pl. a tv2 egyik bulváradásában indult be az energiakommandó, amelynek keretében a tv2 házhoz megy és megvizsgálja az energiamegtakarítás lehetőségeit a lakásba. Tudod ilyen hőkamerával. Meg most mutattak valami hőtükröt, amit a radiátor mögé kell tenni. Nekem pl. ez tetszik. Hasznos. Utálom a tévét, de tanulmányaim során még fősulin rászoktam a műsorok összeállításának, tartalmi mondanivalójának elemzésére.
Ahogy Réz András mondta volt a szappanoperákra, hogy nem kell katasztrófának tekinteni, hogy az emberek nézik, mert minden típusú műsornak van egy olyan mennyisége, ami után már megcsömörlenek tőle az emberek. Tisztára, mint közgazdaságtanban amikor úgy tanultuk a telítettségi pontot, hogy Pistike eszi a tortát és egyszercsak eljön a telítettségi pont, ami után ha még egy szeletet eszik, akkor hát jön az okádás.
Éppen amikor Réz András nézeteit olvastam a szappanoperákról akkor nézem nézem a műsorrendet, hogy jé eltűntek a brazil meg az argentín szappanoperák a tv2 és az rtl klubról is. Nem mintha sok hülyeség ne jött volna a helyébe, de ezek szerint minden sok hülyeségnek van telítettségi pontja. A baj ott van, hogy újabb hülyeségek lépnek a helyükbe.
viszont a XXI. század nagyon jó volt. A kedvenceim voltak benne Vekerdy Tamás és Ranschburg Jenő. És még el sem aludtam rajta. Nagyszerű volt.

Balázs? Én azóta figyelem őt, amióta volt a Z+-nak egy összeülős kibeszélős műsora. Amikor már az RTL klubon volt és minden ismerősöm szidta én akkor mondtam nekik, hogy ez a Gyerek itt nem áll meg, mert iszonyat intelligens. Hogy volt e az elején terve azzal amit csinált, vagy nem, azt nem tudom, de hogy nagyon hamar a Balázs Show beindulása után tudta, hogy mit akar, abba viszont teljesen biztos vagyok.
Attól persze tény, hogy egy fecske nem csinál nyarat. Nem is azért írtam. De a jó példa az mindig jó példa és megmutat valami irányt, hogy merre kell menni. Meg kiváló péda arra is, amiről itt dumálunk, hogy a bulvárba való tudatos beépülés, aztán onnan rajóngókkal történő távozás is követendő példa lehet.
Egy két embernek ez olyannyira jól sikerült, hogy ma már Ákos sem utasítja el a bulvárt. Aki pedig pályafutása során nem nagyon volt fellelhető bulvárműsorokban és bulvárlapokban. Sőt ki is mondta népbutító hatásukat.
Röviden foglamazva van aki elmegy az olvasókhoz a bulvárlapok segítségével.
VAn aki elmegy az olvasókért a bulvárlapok kihasználásával. CSak ez utóbbiban rejlő lehetőséget még kevesen ismerték fel.