HTML

ELKÖLTÖZTÜNK: lehetmas.blog.hu

Az LMP egy ország- és világmegváltó politikai kezdeményezés a fenntarthatóság, igazságosság és részvétel jegyében. Hisszük, hogy lehet más a politika - ha Te is teszel érte!

Linkblog

Friss topikok

Címkék

adózás (5) akció (1) aktivizmus (1) alkotmánybíróság (2) anarchia (1) anima sound system (1) antifasizmus (2) antirasszista (1) áram (1) atom (1) autó (2) babarczy (1) baloldal (3) bencsik (1) bizalom (1) boda (1) bodoky (1) bokros (1) boldogság (5) börtön (1) bringa (1) bringaút (1) buli (5) bulvár (1) cégmérce (2) civil zugló (1) critical mass (3) csillag (2) csr (1) demokrácia (18) demokrata (2) diktatúra (1) duna kör (1) egészségügy (1) elégedettség (6) elek istván (3) elek pista (1) elemzés (1) életminőség (4) elhízás (1) elit (8) erkölcs (2) etikus fogyasztás (2) európai unió (1) fam (2) felelősség (13) fenntarthatóság (7) fesztivál (1) fodor (3) foglalkoztatás (3) fogyasztás (2) forradalom (1) fülöp sándor (1) gaia elmélet (1) gárda (2) gáz (3) gdp (2) globalizáció (4) globkrit (5) gyurcsány (3) hadiipar (1) hanem (1) háttér (1) hedonizmus (1) herbert (1) hírlevél (2) hőszivattyú (1) illés (2) index (1) izland (1) izrael (1) jávor (3) jobboldal (3) kampány (3) kapitalizmus (4) kaukázus (1) képregény (1) kerékpár (2) kerékpársáv (1) kerékpárút (1) kettős mérce (1) kihalás (1) kisebbség (1) kisebbségek (1) kis jános (1) klíma (1) klímapolitika (1) klímaváltozás (4) kocsi (1) kóczián (1) költészet (1) költségvetés (6) korrupció (1) közélet (9) közlekedés (4) közösség (1) közvélemény (5) külpolitika (3) kultúra (1) kürti (1) kutatások (2) kvóta (1) lakáj (2) lehet más a politika! (1) lehet más a politika? (24) lehet mas a politika? (1) lengyel (1) levegő mcs (1) lézer (1) liberalizmus (2) lmp (1) lonley planet (1) lovasi (1) magyar (1) magyarországi zöld párt (1) majtényi (1) média (1) megmondás (20) megoldás (1) metszőolló (1) mszdp (1) mszp (1) nagykörút (1) napi ász (1) narancs (2) nehézipar (1) nemzetiségek (1) neokon (1) népegészségügy (1) ngo (1) nyílt levél (1) ökológiai lábnyom (1) ökopolitika (9) ökopolitikai műhely (1) ökotrip (3) olaj (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkéntesség (2) önkormányzat (1) orbán (1) orbán viktor (1) őszöd (3) parlament (5) pártfinanszírozás (3) pártok (8) pécs (2) pénz (5) pláza (1) pogrom (1) politika (26) politikai filozófia (1) pozitív gondolkodás (1) pride (2) prieger (2) program (6) radikális (1) rauschenberger (1) rendszerkritika (5) rendszerváltás (5) sajtó (7) sajttáj (1) scheiring (2) schiffer (12) schmuck (1) soft power (1) sólyom (2) sport (1) sportegyesület (1) superman (1) szakértő (1) szalai erzsébet (1) szdsz (5) szegénység (1) szélsőjobb (5) sziget2008 (1) szkepszis (1) szmogriadó (1) sztrájk (1) tájékoztatás (1) tarka magyar (1) természet (1) tibet (2) tömegsport (1) tordai (2) tudás (1) tudatos vásárló (1) túlkapások (2) tv (1) új párt (9) unió (1) unokáink élete (4) utca embere (1) útlezárás (1) válság (4) várnai (1) vastagbőr (1) vay (9) védegylet (2) vélemény (3) vida (1) villanyautó (1) visszhang (4) vita (20) wildmann (1) zászlóbontás (2) zene (2) zengő (1) zöld (12) Címkefelhő

Mindenkinek saját plázát!

2008.08.26. 13:23 :: lehetmás

Ott még van egy fa!
Hát vágjátok már ki a picsába,
több hangsúlyt a csomagolásra
Amit eladok neked azt a közösből veszem
A szemetemet pedig ugyanoda: a maradékra teszem,
A reklámomat nézed és az E betűmet eszed
Nem fogyott a levegő, majd azt is tőlem veszed

Nagy ívben leszarom az etruszk vázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!
 

...

A kutya vacsorája : Mindenkinek saját plázát

Hány pláza kell még Pestre? És konkrétan Zuglóba? A helyiek szerint egy sem. A Civil Zugló szerint se kéne forszírozni a dolgot (egyébként jó kis csapat; most júniusban szerzett a színeikben Várnai László 11,3%-kal harmadik helyet az időközi önkormányzati választáson - elgondolkodtató...).

A befektető és az önkormányzati többség viszont mindezt "természetesen" leszarja, utóbbi ráadásul egy rendkívüli testületi ülésen, egy reggel kézbe adott előterjesztés alapján próbálta megszavaztatni a számára kedvezőnek tűnő döntést. Akkor nem sikerült, de a meccsnek még nincs vége...

A témáról egy pár perces összeállítás a Duna-tévéből:

 

77 komment

Címkék: zene önkormányzat pláza várnai civil zugló ngo

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmasapolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr69633775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Majmegaszondom 2008.08.26. 14:32:17

Ha te önkormányzati képviselő lennél, és a te zsebedbe is csusszanna egy boríték a milliárdos beruházásból, te is megszavaznád.

Mint ahogy az is bevett gyakorlat itt Madzsarisztánban (konkrétan Zuglóban pontosan így van), hogy építész szakemberek összeraknak egy korrekt rendezési tervet meg építési szabályatot, amit persze már úgy szavaznak meg a képviselők, hogy a képviselőtestület bármilyen szabály alól felmentést adhasson. Hja, meg kell csinálni előre a borítékok helyét.

Budafokon meg az futott át pillanatok alatt a szavazógépeken, hogy Németh Zsolt vityillója lehessen az övezetben megengedettnél "kicsit" nagyobb.

bspbsy 2008.08.26. 14:50:44

az a mocsok szar ami ott van most, az jó?

vissza a lovaskocsit és a macskakövet!

zugló tök jó, csöves abc-k és egy rohadt mozi nincs!

Dzsihad Joe 2008.08.26. 14:56:42

A Postás-sporttelepet is épp most akarják eladni az egyesület feje fölül, a focipálya, meg a teniszpályák helyére remek pláza férne...

Klesk 2008.08.26. 14:57:22

Fene tudja, nálunk is mindig azt saccolgatják, melyik képviselőnek mi megy a zsebébe. A magyar ember már csak ilyen: biztos a másik lop. Felénk is volt nagy óbégatás a Spar meg a Tesco miatt, egy igen hangos kisebbség nagyon kínlódott tőle. Aztán lám a nagy többség mégiscsak örül, hogy nem kell a heti bevásárláshoz a halál izéjére menni, nem kell 5 hűtő, hanem beballag és megveszi ami kell. Nem mindenkinek van autója, és nagyon nem mindegy, honnak kell hazavinni a sok motyót. Ez is magyar mentalitás: akármi változás van, azonnal lázadni kell. Persze hogy nem is jutunk semmire...

efendi 2008.08.26. 14:57:43

"zugló tök jó, csöves abc-k és egy rohadt mozi nincs! "

Akkor a Sugarban mi van okoska ?

mozigépész 2008.08.26. 14:57:45

speciel van mozi Zuglóban...

zzke 2008.08.26. 15:02:10

Azért mindenesetre elég gáz, ami most ott van a Mexikói úton. Nem tudom, ki hogy van vele, de ahelyett a szocreál mutyi szarkupac helyett még egy pláza is jobb....

pakesz 2008.08.26. 15:04:38

zoldovezet a kis faszom!!!
zuglo az mar regota nem zoldovezet, hanem egy boszme nagy betonrengeteg leviakolorozva sajat autoparkoloknak ...

metro meg a masik kis faszom!!! az nem metro hanem foldalatti!!!

gabest1 2008.08.26. 15:12:12

Megoldottam, egy földalatti metró áruház kell oda.

gabcigirl 2008.08.26. 15:14:36



Nemrég költöztem ide, zöldövezetszerű részre és baromira nem kell ide pláza. Ott az Árkád + a Sugár nem messze, ha már nagyon kell valakinek a plájza:(((

négerbirka 2008.08.26. 15:18:12

a plázátlanságnak mi a különleges előnye?

Bleinke 2008.08.26. 15:22:09

Nem csak nálatok. Én az Etele úton dolgozom egy kisállatkereskedében. A terv az, hogy körénk kapásból 2 plázát építenek. És most csinálják a második Tescot. Nem csak látványnak szar mivel üveg és fém és beton de ha így folytatják sok mindenkinek a munka helye is megszűnik, mivel kihalnak a kisboltosok. :-(

gabcigirl 2008.08.26. 15:22:10

Egy szó mint 100: NE LEGYEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Peter Blau 2008.08.26. 15:31:52

Az a Sugármozi sincsen kihasználva, konganak az ürességtől a termek vetítésekkor. Marhára szükséges lenne egy újabb plazaba még egy mozi, hagy legyen minek kongani. Felépítették az Aréna Plaza-t is, most meg az a bajuk, hogy alig van benne vásároló, hétközben alig korzózik benne valaki, hétköznap az egyik parkolószintet le is zárják, mert annyira nincs benne autó, a boltok jó része be akar zárni. Nagyon fontos lesz még egy ilyen plaza.

zsoci 2008.08.26. 15:34:13

Nem csak zuglúba , sehova se kell pláza. Nyissanak normális kis boltot, kis ABC-t, piacot. Moziba meg menjen a fszom plázába. A mozit moziban kell nézni, de pont azokat teszik tönkre ezek a szemét plázák. Nem újat kell építeni, hanem lebontani a picsába mindet.

is 2008.08.26. 15:41:00

írjuk le: az ember egyet tehet: EGYIKRE SE SZAVAZ a választáson, aki az ilyeneket megszavazza. dögöljenek meg ezek a mammut, koorupciós pártok. de ezt csak a választópolgár teheti meg. aki 2006-ban bármelyik ilyen ártra szavazott, az most verje a saját fejét a falba. nem úgy van, hogy 4 évig hülye politikusok, szavazáskor meg birka módon valamelyikre szavazok,

is 2008.08.26. 15:42:15

ja, ha már nem kell plaza, akkor csődbe fog menni, mert nem mennek oda az emberek. ez is egy milyen álságos magatartás: plaza nem kell, Tesco nem kell, a hűtőben persze minden kaja Tesco, a ruhásszekrényben meg minden ruha plazaból van.

zzke 2008.08.26. 15:47:46

jó-jó a kis bolt, de ugye milyen jó százféle csokiból választani, nem csak boci-milka párosból.
Meg a magyar az árra megy, mindegy, csak óccsó legyen, hát ezt csak az ilyen mammutok tudják nyújtani.
Van megoldás: menj a kisboltba, vedd meg a termékeket közel dupla áron, akkor fennmarad a kisbolt.
Ez ilyen egyszerű, csak a magyar hajlamos mindent felülről várni és másra mutogatni....

efhábé 2008.08.26. 15:49:17

Bleinke, és szerinted a kisbolt, ami megszűnik a pláza miatt, az miért szűnik meg? Csak nem azért, mert a plázában is van egy ugyanolyan kisbolt? Abban a plázabéli kisboltban meg van egy eladó, jééééééééé. Munkaerő nem vész el, csak átalakul :D

Egyébként meg, tegye fel a kezét, aki jobban szeret a városban bóklászni, parkolóhelyet keresni, gyalogolni kilométereket, mire megtalálja, amit keres, mint bemenni egy plázába és ott megvenni.
Én mondjuk leszarom, hogy trendi-e ott vásárolni, vagy sem, viszont szinte biztos, hogy megkapom, amit akarok, a városban meg jó eséllyel még megfelelő boltot sem találok. Eccerűen kényelmes a pláza. Mozi dettó, nagy, kényelmes, légkondis, soktermes. Plázákon kívül talán csak a kossuthról mondható el ugyanez. Hát naná, hogy plázába jár mindenki mozizni.
Egyébként meg zuglóba télleg felesleges egy újabb pláza, de majd a forgalom eldönti, max. átalakítják irodaházzá, mint a lurdyt.

efhábé 2008.08.26. 15:51:14

zzke, arról nem is beszélve, hogy a legtöbb kisbolt hogy néz ki? Az ember kifordul belőle :( Amelyik meg kicsit is normálisabb, kinéz valahogy, van áruválaszték, az megy is rendesen.
Legtöbb kisboltban van aro párizsi, aro sonka, aro májkrém, aztán csókolom...

Dr Kangörény 2008.08.26. 15:54:29

Sehova se kell pláza? Te normális vagy? Mozit a moziban. Jó. A plázában lévő mozi mi a szar? Neked a mozi az nem vetítőtermet jelent? Nem mindegy, hogy az hol van?
Nyiss te normális kisboltot, meg ABC-t, aztán ha nem tudsz olcsón nagy választékot adni, akkor menj csődbe.

törppapa 2008.08.26. 15:58:22

Egész Németországban nincs annyi pláza, mint csak itt Budapesten. Ehhez képest egész jól megvannak. Közben meg az egész belváros tönkrement, minden második bolt redőnye le van húzva! Hogy kinek üzlet? Talán kérdezzék meg a Demjánt, akinek a 100 leggazdagabb magyar kiadvány szerint egyik évről a másikra 100 milliárdról 300 milliárdra nőtt a vagyona. Plázapártiak! Például az Auchant ki tudja, hogy hányszor büntették meg átcimkézett és romlott hús miatt...

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.08.26. 15:59:18

Kicsit sarkítva van a dolog. Néhol jó a pláza, de nem mindenhol. Zuglóban valószínűleg elég, ha az Örsön és a Bosnyákon van egy. A Mexikói úthoz elég lenne egy P+R és néhány üzlet, slussz.

A történelmi városrészek közelében én is megtiltanám a plázaépítést (ld. Arena). Ott tökéletesen működnek a boltok a sétálóutcákban. Az is plaza, csak szabadtéri, és természetesebb.

törppapa 2008.08.26. 16:01:19

efhábé!
Ha a kisboltokat nem tenné tönkre a kifizethetetlenül magas bérleti díj, talán nem is lennének olyan drágák. Miért van az, hogy a városban már szinte a Bank, meg az autószalon tud megélni???

pakesz 2008.08.26. 16:04:11

efhábé 2008.08.26. 15:49:17 !!!

az a Lurdy haz nem olyan egyszeruen lett am csak ugy irodahaz :)))

eloszor kuplerajt akartak oda csinalni...

kar hogy nem sikerult, pedig legalabb rendben lenne az a dolog is

Peter Blau 2008.08.26. 16:06:16

airdace te nem annyira vagy képben.

A Bosnyákon nincsen plaza, még, szerencsére.
Az Aréna plaza meg a Keleti Pu. mellett van, arrafelé nem nagyon vannak sétálóutcák.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2008.08.26. 16:08:46

Szerintem hadd épüljenek, mert szerintem jó üzlet lesz nemsokára a tönkrement Plázák újrahasznosítása, átépítése.

Szerintem kiválóan alkalmasak beltéri teremfoci, tenisz és kvasspályák kialakítására:-)

Várok további ötleteket is.

Buzz Lightyear 2008.08.26. 16:22:19

Az a jó, hogy itt mindenki utálja a plázákat, senki sem vásárol ott. Annál jobban már csak az Ósan/Teszkó/Aldilidlit utáljuk, be se tesszük a lábunkat. És soha nem vennénk ruhát a kínaiaktól.

Ezért nincs is itt soktízmilliárdos (illegális) forgalmat kínai piac, 1pláza/négyzetkilométer plázasűrűség, és nincs minden sarkon hipermarket.

Melyik bolygóról kommenteltek, emberek????

Barrera 2008.08.26. 16:28:11

A Sugár mozi meg az Árkád mint pláza teljesen rendben van. A piacra vágyóknak ott a Bosnyák, vagy a Cédrus piac az Árkáddal szemben. Az önkormányzat javára meg húztam egy jelet a nyárbúcsúztató rendezvényért a Cserepes háznál vasárnap. Családi programok, véradó nap, koncert, tüzijáték. Mind rendben volt, köszönjük.

Buzz Lightyear 2008.08.26. 16:33:28

Törppapa!
A Németországos dolgod azért elég erős túlzás. Ellenpélda: Angliában meg egyetlen kisbolt sincs, csak teszkó. Nem biztos, hogy jó, de nem hisztiznek rajta.
Amúgy meg tudni kell, hogy mit hol vegyél meg. Pl. húst csak a bejáratott hentestől. De mondjuk a gyerekpelenkát nem fogom kétszeres áron megvenni a sarki kisboltban, ahogy egy liter tejért sem megyek ki a a hipermarketbe.
Amúgy én meg találkoztam már kis boltban acetonnal lemosott lejáratú, és krumplinyomdával átdátumozott joghurttal. Ők sem szeretetszolgálat.

georg 48 2008.08.26. 16:37:50

Plázát építsetek, ezeret!! Most akkor, ha gyarapszanak a plázák, akkor több lesz a plázacica is? Ez tök jó lenne. Hű de fasza lesz nekünk. Hol is van még hely Zuglóban? Hát a Városliget! Ott egy kibaszott hatalmas platty elférne.

Mike36 2008.08.26. 16:37:52

mindenki annyi plázát éptsen amennyi neki tetszik, engem ugyan nem zavar
ha elbírja a piac fennmarad, ha nem, bezár

a isboltműniások meg menjenek annyit kisboltba, hogy megéljen belőle az, aki azt üzemelteti

pakesz 2008.08.26. 16:40:32

IGe : "Szerintem kiválóan alkalmasak beltéri teremfoci, tenisz és kvasspályák kialakítására:-) "

a plaza jellegu celobjektumoknal van ilyen amit leirtal...

igy ugy tunik, hogy te is plazabajaro vagy, csak eppen hogy a sportolas tekinteteben...
ugyebar a plaza az az hogy lerakjuk a kocsit es minden egy helyen van

vagy ha nem akkor legyszi mondjal mar egy kis kvasspalyat bent a belvarozban :)))

zzke 2008.08.26. 16:55:17

igazából a pláza jó a környezetnek, mert
- egy helyen megtalálsz mindent, és nem autózod körbe a várost és időt is spórolsz
- relatíve modern épülettechnológiával készül, így relatíve energiatakarékosan fűthető-hűthető

Amúgy jó lenne, ha lenne pesten pl.
- több jó pék, nem a mirelit gyári felfújt szociális fehérkenyeret áruló, hanem saját termékeket
- olyan piac, ahol nem a familiárisan hiperpigmentált nagyvállalkozó által alkalmazott nénike adja el a nagybanin már kidobásra ítélt szarból kiválogatott árut, hanem tényleg őstermelők tényleg jó áruja lenne kapható, ld. pl. London Borough Market
- Lehetne több kis-közepes bolt a városban, ld. Berlin kis Aldik, Pennyk és egyebek: közel van, jó az ár, jó a választék, nem kell autózni. -> erre lenne megoldás pl a magyar cba hálózat, ha nem hajazna áruválasztékában borzasztóan a szocreál közértekre... Én pl. sok-sok kis Spar-t szeretnék a városban.

Nem gondolom azonban, hogy túl kéne élniük :
- nyomorult Kátay
- nyomorult Amfora-szerű gagyi konyhafelszerelés boltok
- nyomorult 100 Ft-os boltok
- nyomorult Keravill-szerű kis műszaki boltok
- nyomorult bármilyen kisboltok kicsi és kommersz választékkal, pl. kis cipőbolt, kis ruhabutik, stb. Az ilyen kisboltok specializálódjanak egy vásárlói vagy termék rétegre.
- Üdvözlöm viszont az éjjel-nappalikat, különösen a választékos, normális design-ú, nem kapualjas ócskalerakat-álkocsmákat.
- Jó lenne több kávézó és étterem, meg persze kultúra hozzá, hogy meg is éljenek.

Hát ennyi jut momentán eszembe.

zzke 2008.08.26. 16:58:00

Ja és a kínai boltokat kihagytam.
Nem az a bajom velük, hogy kínai, manapság minden kínában készül. Inkább úgy általában az a bajom, hogy nálunk szinte csak szart és gagyit lehet kapni. A kis kínai bolt csak a jéghegy csúcsa. Amúgy az Ázsia center is egy nagy pénzmosoda, ott sincs semmi a bóvlin kívül, de az plázának is néz ki...

Higany 2008.08.26. 17:02:21

Az Árkád már Kőbányán van, nem? ;)

zoorka 2008.08.26. 17:12:43

Azért azt ne felejtsük, hogy az Örs vezér tere nem jelenti egész Zuglót.. ;-) hiába van ott az Árkád+Sugár kombó, például a Mexikói út-Rákospatak környékéről bkv-val átlagos hétvégén kb. fél-egy óra az út az Örsig (néha "elfelejt" jönni a 32-es busz stb.).
Nem vagyok a plázaépítés híve (sőt.. egyedül az árkádos vásárlást bírom elviselni) de azon a környéken tényleg csak 2-3 koszos-büdös "kisbolt" van (választék nulla), szóval ráférne egy kis infrastruktúra-bővítés (nagyobb közért pl.).

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.08.26. 17:13:51

Peter Blau: a Bosnyákra már megvannak a tervek a "Mundo" nevű plázára. Időben persze csúszhat, de már a tervtanácsot is megjárta, szóval eléggé eldöntött a dolog.

A Keleti környéke még a történelmi városrész. Ott van a Garay-piac, és a Bethlen utcát a jövőben sétálóutcává akarják változtatni (de lehetne többet is a Garay tér környékén). Tehát könnyen meg lehetne oldani a létező utcákban is a vásárlást.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.08.26. 17:16:42

Hmm.. kicsit pontosítva: Angliában nincsenek kisboltok, csak kis Tescók (hipermarket nemigen van)

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2008.08.26. 17:16:47

Kedves blogolvasók!
Én sem örülnék egy újabb plázának, már azért sem, mert ez károsan érintené a zuglói csomornikákat. Penig azok oly szépek! De némely plázicicák képesek lennének tűsarkukkal gyilkolni a kosborokat...még belegondolni is rossz!
Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának hamarosan negyedéves hallgatója

kontraszt 2008.08.26. 17:19:19

ismét egy demagóg, buta műsor a dunatv-től...álszakértők marhaságait ismételgetik a valós problémák ismerete nélkül. siralmas.

-a mexikói úti végállomást ingyér senki nem fogja felújítani, és emberi környezetet varázsolni belőle. pénz kell hozzá, amit csak akkor visz oda valaki, ha valami értelmeset lehet csinálni. ugyanmár mi a szart lehet építeni egy metróvégállomáson ? lakónegyedet? irodaházat amit pesten képtelenség kiadni ? parkolóházat? áhhh. vagy van beruházó, és átalakulás, vagy csak a rohadás van még 15 évig (ezt is ki lehet várni persze)

-az hogy zugló közepén van egy kocsiszín, amit a lelkes munkások befásítottak a 70-es években, az nem egy alapvetően pozitív dolog. a vasúti sínek szarrá szabdalják a várost, azon sír mindenki, de itt egy kocsiszín a zöld zuglóban, ez nem probléma ... érdekes

- a nagyokos plázapusztítók, nyilván olyan biztos szociológiai és urbanisztikai tudás birtokában vannak, mellyel akár 50 éves periódust is képesek előre látni.
de tételezzük fel hogy a városépítészeti, és netán olyan építészeti tudás birtokában vannak, mellyel meg tudják mondani hogy mi a jó. ebben az esetben felmerül az a kérdés, hogy amikor saját magának építtet bárki (akár családiház, akár 1000 lakásról van szó) miért olyan végtelenül igénytelen mindenki ?

ja hogy itt ki lehet állni ordibálni, meg zs***zni ? hát emberek, a kispolgárok sosem fognak kihalni. már nem sörhas-koszosatléta-tréninggatyó-tiszapapucs kombóban nyomják,de a lényeg ugyanaz.

martinasz 2008.08.26. 17:24:44

Teljesen egyetértek a zzke-vel! van még aki emlékszik a mocskos kerületi közértvállaltokra,áfészüzletekre,ahol már csütörtökön elfogyott a sör,egy héten egyszer volt hús!Van még aki emlékszik a szaros keravilokra ahol csak jattért kapott szines tévét!Meg úgy egyébként is a a fagyasztótol,a villanyboyleren át a az autóig minden csak jattért volt! Még emlékszünk a száz méters sorokra ha banán jött,vagy a verekedésre a Corvin előtt az almaszappanért,meg a Fa dezodorért!Igenis menjen csak tönkre mind!Nem kívánom a sok divatjobbosnak,akik annyira multi,pláza,meg kapitalizmus ellenesek,hogy visszajőjjön az a világ!...egyébként még most is vannak un.MAGYAR kisboltok,na kérem be lehet oda is menni és megvenni mindent kb.30%-al drágábban aztán lehet verni a mellet,hogy mekkora magyarok vagyunk,és vesszenek a plázák!

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.08.26. 17:25:31

A Mexikói útnál amúgy is ott van a vasút, így a kocsiszín nem választ el semmit semmitől. És miért rossz az, hogy be van fásítva? Jobb lenne, ha közpark lenne, de valószínű nem egyszerű elköltöztetni a kocsiszínt.

kontraszt 2008.08.26. 17:25:50

"A Keleti környéke még a történelmi városrész. "

igen, a keleti előtt, de ami a lóvásár utca háta mögött van, az gyakorlatilag ugar. SEMMILYEN értékelhető telekstuktúra nincs ott, nemhogy történelmi városszövet.

kontraszt 2008.08.26. 17:30:50

"A Mexikói útnál amúgy is ott van a vasút, így a kocsiszín nem választ el semmit semmitől. "

ok, de akkor is egy seb, amit ahelyett hogy körbenőnének az épületek, ki kéne vágni.
mondogathatjuk ezerszer is hogy zöldzugló, ha a közepén ott van egy kocsiszín. ez akkor is csak barnászöld.

az egyenesen katasztrófa ahogy a körvasút elvágja a városligettől ezt a területet. gyalogos tengely, végpont(közpark), mit mondjak még ? ide nem kocsiszín kellene már régen, és akkor a pláza sem merült volna fel ...

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.08.26. 17:31:55

Ott valóban nincs, de nem is lakik ott senki. Az Ügetőre lehet, hogy nem volt több igény, de nagyon nem gondolkodtak el a funkcióján. Jött egy befektető, plázát akart, jóvan, hadd csinájja, ennyi. Most abba hadd ne menjek bele, hogy törvénysértően adta ki a kerület az építési engedélyt, mert nem volt módosítva a településszerkezeti terv.

kontraszt 2008.08.26. 17:39:27

az aréna pláza alapvetően rossz helyen van. egy zsákban.

és ami még szomorúbb, hogy az odavezető 500 m-en ahol most még csak gyalogosok és egy benzinkút van kb jövő tavasszal meg fognak jelenni a gagyi bódék, hogy MÁR ÚTKÖZBEN is vegyél valamit.

bódésor, amit az örsön sem lehet kiírtani ... pedig a sugár felújításánál meglett volna az esély arra, hogy a nagykocka(sugár) alsó 3m-ét megnyitva, megszabaduljunk a fabódéktól ... kávézó, passzázs? nem. maratak a gépészeti helységek, egy főhomlokzaton...

múvemáccsó 2008.08.26. 17:40:11

aha, keleti környéke.
aha, történelmi.
aha, sétálóutca.
a jó kis Csikágó!

airdance.én laktam is ott egy rövid (hálisten') ideig.én onnan futnék az arénába.

szerintem ha vágnád a környéket nem írnál ilyen butaságokat.
mondjuk holnap térj már be a garay térre, nefeleljcs utcába,gumigyárba vagy akár az erkel felé és csodálkozz el a "történelmi városrészen". de nagyon.

miles 2008.08.26. 17:41:58

Azért az különös, hogy ha jól látom, az egyesületet propagáló riport riportere maga az egyesület elnöke, Várnai László. Az így nagyon nem korrekt! Minden támogatásom a civileknek, de ne gondolják azt, hogy a cél szentesíti az eszközt, különben két perc alatt olyanok lesznek, mint a mostani politikusok.

Kopi3.14 2008.08.26. 17:49:54

kontraszt, ott volt az Ugeto.

törppapa 2008.08.26. 18:01:09

kontraszt és martinász!
Olvassátok végig a blogokat, hogy ki kezdett itt jobboldalról, meg zsidózásról beszélni? Hát ti! Semmiből se tudjátok kihagyni a köpködést? Undorító!

Avatar 2008.08.26. 18:05:11

"Hány pláza kell még Pestre? És konkrétan Zuglóba? A helyiek szerint egy sem. "

Nem demagóg egy kicsit sem a felütés... A helyiek egy része szerint nem kell több, de azért lehetnek ellenvélemények is.

"Várnai László 11,3%-kal harmadik "

Tehát a választók tizede szavazott rá, ami szép eredmény, de talán kevés ahhoz, hogy utána őt a helyiek összességének hangjaként kezeljük...

Hidd el, ha nem lenne fogyasztói igény újabb plázákra, akkor azokat nem lehetne nyereségesen üzemeltetni. Ekkor viszont a befektetőnek sem érné meg beruházni, és eszébe sem jutna borítékkal bélelni zsebeket.

nickita 2008.08.26. 18:10:13

az egyesület kikente a gyalogos aluljárókat a vasútnál. szép lett. pirospont.

martinasz 2008.08.26. 18:14:33

általában a sok elvetemült ember mind úgy van vele,hogy szeret a plázában vásárolni,szereti a plázát ...ha nem az ő utcájában van! a buszmegálló is közel legyen ,de ne az ő háza előtt!Vagy pl. a dinnyés,most meg az almás parasztok verik a nyálukat,és borogatják az árut,aztán meg a 119-ft-os tejért,kenyérért,meg a8-ft-os zsömléért bemennek a tescoba,auchanba! A pék meg a tejtermelő meg dögöljön meg! Hát nem így van?

Hivatásos beszólóművész 2008.08.26. 18:16:24

Avatarhoz csatlakoznék!
Nehogymár a 11% legyen a döntő! Építsenek csak több és több plázát! Legalább lesz melója nyárra a suliidő között dolgozni akaróknak. Na meg nem kevés munkalehetősége a környéken lakóknak!
Költség csak a pénzüket a multik Magyarországon, adózzanak bátran Budapestnek!
Ha majd telítődik a piac bezárják szépen a nagy monstrumokat, amikre nincs szükség, és lesz belőle jégpálya, meg sportcsarnok, mert ugye a területet és az épületet vkinek csak eladják, nem felborítják és behintik a helyét sóval!
Vagy éppen amit ezek helyére és vázára lehet építeni!
TÖBB PLÁZÁT BUDAPESTNEK!

Nakivagyok 2008.08.26. 19:20:59

... de tényleg kivagyok! Tudjátok hány pláza lesz Zuglóban? Annyi, amennyire fizetőképes kereslet van. Ha majd valamelyik tönkremegy, vagy vegetál, befejezik. vajon hány pláza épült Dél-Budán a MOM bukás óta?
És tudjátok miért? Mert itt kapitalizmus van, és az így működik!!!
A nyávogás teljesen értelmetlen, mert a pláza adóbevételéből él az önkormány, és így ti is!!! Kevesebb beruházás kevesebb út, több kátyú! El kellene dönteni mit is akartok délibábos pancserek?

enterova 2008.08.26. 19:40:36

Én a közvetlen környéken élek, s bizony a bevásárlás nagy gond. A kisföldalatti környékén egy CBA, egy húsbolt és két méregdrága zöldséges van. A Bosnyák téri piac, az Ákád 15 ill 30 percre van tőlünk.
Hiába, nagy kerület ez... Mélységesen álságosnak tartom, hogy a zöldövezet címszó alatt a Zuglói Lapokban is állandóan arról cikkeznek, hogyan épül be Zugló az újabbnál újabb társasházakkal, ezzel szemben én azt látom, hogy a régi családi házak ill. régebben épített társasházak kertje parkolóvá változott, mindent lebetonoztak, vagy a füvön állnak, miközben ugatnak az új házakra, amiknek legalább mélygarázsuk van. Az én legnagyobb problémám a Hungária körút, amin elképzelhetetlen a kamion és teherautó forgalom, miközben iskolák hátsó udvara/ablakai nyílnak rá, ahelyett, hogy az elkerülő utak épülnének, lassan Pest teljes áruszállítási forgalma ide terelődött át.Én a Belvárosból költöztem ide, s bizony nagyobb a zaj, mint a VI. kerületben. Pl. az ágyamból azt szoktam nézni, hogy vajon már kiengedte-e a kerekét az épp leszálló repülő, vagy sem :)
De ez van, a világ s még Budapest is (bár ez sokszor nem hisszük) fejlődik, szerintem egy központ, ahol a Kisföldalattiból kiáramló emberek be tudnak egy helyen vásárolni, akár este 8-kor is csak jó lehet, ha van elég parkoló a perem kerületekből érkezőknek, s a helybélieknek egyaránt.
Nem vagyok egy pláza rajongó, szeretem a kisboltokat is, sőt, jobban szeretem a kisboltokat, ahol ismernek, s előre köszönnek, de ebben a rohanó világban, sokszor nincs időm ezeken örömködni, hanem csak beesek oda,ami épp nyitva van. Szeretnék piacra járni, friss zöldséget tapogatni, szagolgatni - de sokszor még hétvégén is dolgozom - nekem ez nem jár - hát legyen egy ide illő, de a környéket azért ellátó pláza - persze a környzeti szempontokat maximálisan figelembe véve. S azt hiszem, ezek a civill kezdeményezések erre jók - mert bár meg fog épülni, de kénytelenek lesznek más, nem a saját/haszonelvű szempontjaikat is figyelembe venni.

Új Nick 2008.08.26. 20:14:30

Az egyébként remek lenne, oda még elhinteni egy plázát. Úgyis olyan kihaltak a környező utcák, kiválóan lehet közlekedni.


De ha a plázaépítővel megoldatják, hogy ne két aluljárón keresztül lehessen az 1-es villamost elérni (persze az, hogy fonódó vonal legyen csak álom) akkor tudjátok mit, legyen... Magától ez a város úgyse tud semmit megoldani, csak ha rálőcsöli valami kapitalistára a feladatot.

xy 2008.08.26. 20:22:31

A jobbosok nem kapitalizmus ellenesek, már elnézést kérek. Az igazi kapitalizmus ellenesek a komcsik, ezt mindannyian tudjuk. A jobbosok csak a tisztességes versenyt, tisztességes fizetést, kevesebb segélyt szeretnék elérni, meg hogy dolgozhasson aki akar. Ez miért lenne kapitalizmus ellenesség? Ez az igazi kapitalizmus és nem az, hogy a 20 éve marxista nézeteket valló gerinctelenek ma úgy hirdetik magukat, hogy ők a kapitalizmus nagy barátai. Ez a gyomorforgató.....

Messzi Pista 2008.08.26. 20:41:19

Kicsit off: A riportban kérdi a szimpatikus fiatalember, hogy miért nincsenek padok a Mexikói úton... Hát, a hajléktalanok biztos értékelnék...

aggódó 2008.08.26. 21:14:31

Kedves enterova! Én is a környéken lakom. Egyetértek azzal, amit a Hungária körútról írtál. Csak azt nem értem, akkor miért kívánsz a környékre naponta jó pár száz árufeltöltő kamiont és sok ezer autót! Nem lesz közvetlen lehajtó a plázához, hanem a Mexikói úton és az Erzsébet királyné útján fogják megközelíteni a plázát, illetve a dugók miatt majd a környező utcákon keresztül.
Én is sokáig dolgozom. Két gyerekem van. A nagy bevásárlást hétvégén intézem, a piacit a munkahelyem környékén és onnan cipelem haza. Ezen az áron nem szeretnék egy közeli nagy üzletet. Legyen csak egy spar vagy mit tudom én mi, valami élelmiszer bolt, de ne megaáruház!

magi 2008.08.27. 00:05:40

Nem sokat járok arrafele, ezér nem szeretnék okoskodni a zuglói példáról. De talán azt el lehet fogadni, hogy egy plázának elég sok negatív oldala van. Azt mindenki maga döntse el, hogy jól érzi-e magát bennük, én elég hamar rosszul leszek tőlük és bosszankodom, hogy mennyi időmet elrabolták. Én inkább arra törekszem, hogy úgy dolgozzam és olyan helyre költözzek, hogy eljussak a piacra, meg a kisebb boltokba, autó nélkül. A riporttal szembeni anyázásokat nem értem.

umbulda sejk 2008.08.27. 00:20:08

Enterova! könyörgöm, a zöldséges méregdrágaságán mit fog változtatni egy pláza??? Ne legyél már agyhalott! A késő esti nyitva nem tartást miért épp egy pláza tudná megoldani? A padhiányon is mért egy pláza tudna csak segíteni? A zöldterületek gondozatlanságán ugyan miért egy kapitálmogul tudna csak egyedüliként segíteni? Nézd meg az IKEA és a Sugár közti kis terecskét. A bővítések előtt Ugyan miért nem tudott már az tér már a bővítések előtt is így kinézni? Miért kellett hozzá a svéd butódiszkont? Elárulom: csakis a plázaérdekűek miatt. Mindent lerohasztanak, hogy aztán az ö bizniszük legyen az egyedüli mentsvár. Ne legyünk már agyhalottak! Lássunk már az orrunknál tovább könyörgöm!

drótostót 2008.08.27. 09:22:12

Ha Zuglóban nem is, de attól egy köpésre: Récsei Center és Aréna Pláza a kerület határától egy köpésre, autóval fika, 7-es busszal és metróval könnyen megközelíthető. A Sugár konkrétan Zuglóban van, az Árkád meg az út másik oldalán és hopsz! kis országunk második plázája a Pólus sincsen messze, legalábbis a kerület fele az Örshöz közel, lakótelepen lakik onnan meg könnyű oda eljutni.

Így hirtelen nem is tudom, van-e plázával jobban ellátott kerület Pesten. XIII. kerület: 2 db (Westend, Duna Plaza), II. kerület Mammut I. Mammut II. (és nagyon jóindulatú vagyok, hogy kettőnek számolom) meg a Rózsabizbasz az 3 db, és ezek plázával jól ellátott kerületek, Zuglónak meg ott van 5 db, ebből egy a kerület legforgalmasabb csomópontján, egy annak a kőbányai oldalán (a Westend is VI. kerület...), kettő pedig olyan útnak a mentén a kerület határán amin Zuglóból megközelíthető a belváros, az ötödik pedig azoknak van közel akik Zugló külső részén laknak....

caféopen · http://www.cafeopen.eu 2008.08.27. 09:56:55

Szomrú, hogy mennyire nincs bennünk szolidaritás egymás iránt. :( nekik nyílván ez nagyon rossz, és ha ők parkokat, zöldet szeretnének és nem plázát, akkor ezt fogadjuk el. gondolj bele, hogy ha veled történik valami, ami neked és a környezetednek szívás és tiltakozol, akkor nem állnak mögéd, hanem még beszólnak hogy mit ugatsz. ma neked, holnap nekem. ezt kéne megtanulnuk a nyugattól.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.08.27. 11:52:38

múvemáccsó: szoktam járni arra. Nem a legelitebb része a városnak, de azt is fel lehetne dobni ilyesmivel. A Garay u., Nefelejcs u. teljesen korrekt helyek, jól kereső ismerőseim is ott vettek lakást pl.
A Huszár utca is mennyivel jobb lett, mióta díszkövezték.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.08.27. 13:46:52

Itt a plázahívók szerintem minimum fogalomzavarban vannak. Tudják valóban, mihez is agitálnak? 3-4 szintes mélygarászos fedett kockatömböt akarnak ide tényleg?
Most komolyan, van ember, aki ha arra jár az jut eszébe, hogy "basszus mekkora már itt a nihil, de vennék én itt egy új sportcipót és mellé egy hitech plazmatévét? Közben meg zabálni is kée egy kúúl mkiben is, mert a börgert már unja a gyerek"? Komolyan plázáért kiált ez a terület? Csak mert egy lokélis tömegközlekedési vágállomásnál vagyunk? Dehogy! Egy kis frissítésér kiált a terület maximum. Új utcabútorokért, új útfelületért, világos és rendezett vágállomáspontokért, és a már ott található boltok modernizálásáért. Ehhez nem pláza kell, hanem tökös önkormányzat(ok), akik együttműködve a helyi lakókkal (vagyis előre bevonva őket) és vállakozókkal gondolkodva újítaná meg a területet.
Ehelyett az van, hogy a szándékosan lecsórósított BKV egy újabb telephelyétől akar busás haszonnal megválni, amihez ott asszisztál az összes kapcsolódó közhivatal. Áthágva, megszegve mindent és mindenkit.

Kedves plázafüggő kisebbség! Kéretik őszintén magatokba nézni, és úgy véleményt formálni nem nagy általánosságok puffogtatásával, hanem lokélisan. Ismerve és tiszltelve a Mexikói út mentén élőket és lévőket.

Várnai László · http://riporter 2008.08.27. 23:00:14

Mint az egyesület egyik vezetője valóban kissé összeférhetetlen sajtóetikailag a riportkészítés a témáról... nos igy alakult. Hozzá kell tenni ha nem használjuk a média kapcsolatainkat valószinüleg már javában folyna az építkezés.
Sokan mondják, a jelenlegi nem állapot. Valóban. De ezek a boltok, és az ott lakók évtizedek óta fizetnek adót, miért nem ápolták, újították fel abból időnként a területet? Amúgy tipikus eszköz a nagyberuházás előtt. Hagyd lepusztulni, hadd költözzenek be a hajléktalanok, stb. és akkor jön egy beruházó, aki majd rendet tesz. Azt gondolom tucatnyi millió forintból hangulatos, emberi környékké lehetne varázsolni a végállomást. lásd az aluljárókat, 100.000 forintból készültek el.
A helyiek azt szeretnék, ha egy kb. Budagyönye méretű, a helyieket a jelenleginél jobban kiszolgáló szolgáltatóház készülne, 2-3 szint, de nem napi plusz 40.000 embert és 10.000 autót a környékre vonzó nagy pláza. Hamis dolog a józan méretre intőket fejlődés ellenesnek beállítani.
Hozzáteszem, ha nem hagytak volna ekkora plázákat épülni a belvárosban, ma nem nézne ki ilyen siralmasan a kőrút, a Rákoczi út. ps. Most jöttem vissza Hollandiából, Utrechtben épp most bontják le a 80-as években a város közepére épült plázát. Rájöttek, hogy árt a városi boltoknak. Miért nem tanulunk tőlük?

Avatar 2008.08.29. 23:22:41

"Szomrú, hogy mennyire nincs bennünk szolidaritás egymás iránt. :( nekik nyílván ez nagyon rossz, és ha ők parkokat, zöldet szeretnének és nem plázát, akkor ezt fogadjuk el. gondolj bele, hogy ha veled történik valami, ami neked és a környezetednek szívás és tiltakozol, akkor nem állnak mögéd, hanem még beszólnak hogy mit ugatsz. ma neked, holnap nekem. ezt kéne megtanulnuk a nyugattól."

És ha megvalósulna végre egy beruházás, ami javítana a jelenlegi állapotokon, akkor mindig kell valaki aki az útjába áll. Mindig lesz olyan akinek nem felelnek meg a tervek. Ma neked, holnap nekem.
Legyen ott park, persze... Csakhogy azt fenn kell tartani, gondozni kell, miközben bevételt nem hoz.
Csoportosítsunk át máshonnan forrást az önkormányzat büdzséjében... Hmmm... Honnan is? Ja, hogy sokkal fontosabb célokra se jut elég pénz?
Szedjünk be tehát még több adót! Azoktól is, akik a kerület túlsó végén laknak! Igazán kifizethetik neked a parkodat, nem?

"Hagyd lepusztulni, hadd költözzenek be a hajléktalanok, stb. és akkor jön egy beruházó, aki majd rendet tesz."

És miért baj az, ha egy beruházó tesz rendet? Ha az önkormányzat nem képes vagy nem akarja rendezni a területet, ő meg igen, az miért fáj neked? Legalább lesz valaki, aki érdekelt abban, hogy a környék rendezett maradjon, hiszen különben nem nagyon mennének az emberek az ő plázájába.
Az a bajod, hogy a pláza több embert vonzana oda, mint a park? Ez csak azt mutatja, hogy a plázára nagyobb az igény!

"Utrechtben épp most bontják le a 80-as években a város közepére épült plázát. Rájöttek, hogy árt a városi boltoknak."

Miért, a plázában lévő boltok nem a városi boltok közé tartoznak? Azok már a városon kívül vannak? Majd ha az emberek _saját döntésük_ miatt nem járnak plázákba, akkor nálunk is le fogják bontani őket!

annyaállat 2008.08.31. 22:44:29

Mindenkinek, aki szerint ekkora seft az emberiség számára a pláza, kívánom hogy épüljön a szomszédjába atomtemető arra igazán van igény, és az szolgálja csak igazán adófizető polgárok érdekeit! persze az sem rossz ám amikor némelyek a beruházó teljesen hazug szempontjait zsolozsmázzák, , nyilván van az pénz, amiért megéri anyázni munkaidőben a neten. 100 nm lepusztult területre és 2 db hajléktalanra építsünk 40 000 nm plázát, ami tönkreteszi a környező 200 000 nm lakóövezetet. na ez területrendezés, bravó! ha egy hétköznapi lakó egy wc ablakot tesz a házára minden törvénynek meg kell felenie, bezzeg itt a törvényeket szabják a beruházóhoz. na ez ami mindennek az alja. szégyenletes

Perillustris 2008.09.01. 13:15:49

"-a mexikói úti végállomást ingyér senki nem fogja felújítani, és emberi környezetet varázsolni belőle. pénz kell hozzá, amit csak akkor visz oda valaki, ha valami értelmeset lehet csinálni. ugyanmár mi a szart lehet építeni egy metróvégállomáson ? lakónegyedet? irodaházat amit pesten képtelenség kiadni ? parkolóházat? áhhh. vagy van beruházó, és átalakulás, vagy csak a rohadás van még 15 évig (ezt is ki lehet várni persze)"

Ingyen? Ha a kevesek által befizetett adóbevételek jelentős része nem tűnne el a közbe(n)szerzések homályában, ha a BKV egy működő cég lenne, akkor nem kéne ilyen mértékű magántőkét bevonni, hanem egy emberi léptékű üzletház is elég lenne ehhez.


"Én a közvetlen környéken élek, s bizony a bevásárlás nagy gond...A Bosnyák téri piac, az Ákád 15 ill 30 percre van tőlünk"

Úristen! 15 perc? Azért még lélegzel ugye? Majd ha 9-10 ezer autó suhan el a házatok közvetlen közelében, akkor úgysem fogsz.

Avatar 2008.09.26. 15:36:27

"Ha a kevesek által befizetett adóbevételek jelentős része nem tűnne el a közbe(n)szerzések homályában, ha a BKV egy működő cég lenne, akkor nem kéne ilyen mértékű magántőkét bevonni, hanem egy emberi léptékű üzletház is elég lenne ehhez."

Ha a nyúlnak meg szárnya lenne és nagy csőre, akkor ő lenne a sasmadár.
De mivel az adót kevesen fizetik be normálisan, annak egy részét meg el is lopják azok, akik a felhasználásról döntenek, így végül nem lesz felújítás, ha az államra vársz...
Egyébként mit értesz azon, hogy "emberi léptékű"? Az amerikai mega-plázákhoz képest a Westend is családias... A tanyasi embernek meg már 10 fő együtt is óriási tömeg.
Különben is, miért kéne az államnak beruháznia "emberi léptékű" üzletházba? Nekem speciel baromira elegem van abból, hogy az állam mindenre szórja a pénzt gazdaságossági elvárások nélkül. Ha az adott területen a kis üzletház lenne gazdaságos, akkor a magánbefektető sem akarna nagy plázát építeni.
Minél kevesebb dolog marad meg köztulajdonban, annál jobban jár a köz a jelenlegi politikai elit (minden pártot beleértve) morálja, elkötelezettsége és hozzáértése mellett. Ami köztulajdonban van azon keresztül folyamatosan lehet kilopni a pénzt pl az általad is emlegetett túlárazott közbeszerzésekkel. Persze az eladáskor is lecsípnek maguknak egy cafatot, de utána legalább többször nem tudnak pénzt kilopni azon keresztül, ami már nincs a kezükben.

Avatar 2008.09.26. 15:58:32

Ja, jut eszembe:
A környéken lakók alapítsanak egy kft-t vagy akár kht-t, vagy valamit, dobják össze a pénzüket, vegyenek fel további hitelt, és vásárolják meg ők maguk a területet. Ezután költsenek rá még egy kicsit, amíg felújítják, és olyanná pofozzák amilyennek csak megálmodták. Akár még ember léptékű irodaházat is építtethetnek. Válasszanak meg valakit, aki intézi a beruházást, majd az üzemeltetést, karbantartás is. Persze olyat aki nem tünteti el a pénzüket, és nem a haveroknak osztja a munkát túlárazva.
Ezt kérem meg lehet csinálni. Össze kell hozzá fogni, pénzt kell rá áldozni és kockázatot kell vállalni. Plusz meg kell bízni valakiben.
És akkor lesz egy tökéletesen felújított helyük, és még az erre befizetett pénzüket se lopja el senki. Ha nagyon jó szívük van még körbe se kerítik, hanem megengedik, hogy a parkrészen az is szarathatja a kutyáját, aki egy fillért sem adott bele.

lehetmás 2008.09.29. 15:34:39

Ez az utóbbi megjegyzés egyébként egészen jó ötlet, bár nulláról felépíteni egy céget valószínűleg kicsit tovább tart, mint amennyi idő itt rendelkezésre áll. De sok helyen bevett gyakorlat az, hogy bizonyos helyi intézmények tulajdonjogilag is a helyiek közös tulajdonában vannak. Jó lenne erre magyar példákat is látni (biztos van ilyen).

Azt, ha jól emlékszem, senki nem mondta, h az államnak, v az önkormányzatnak kéne itt beruháznia. A civilek amúgy egy kisebb, az igényeiknek megfelelő, "emberi léptékű" mallt/szolgáltatóházat/akármit is szívesen látnának, nem kizárólag a parkot. Ez is lehet jövedelmező, bár biztos nem termel annyi profitot, mint egy 3x akkora pláza. És persze, a méret relatív, de itt szerencsére elég tiszta az alternatíva (vö. "kb Budagyöngye méretű"), már csak azért is, mert a Civil Zugló leadott egy tervet az általuk elképzelt épületre, pontos paraméterekkel.
Szóval így állunk.
És persze igazad van abban, h itt amit lehet, ellopnak, de erre nem az a megoldás, h kiürítjük az államot és az önkormányzatokat. Az ellenszer az átláthatóság és a részvétel - és csúnyán a kezére kell csapni annak, aki a köz vagyonát dézsmálja.

Avatar 2008.09.29. 19:02:42

Sajnos azoknak, akik az átláthatóságot megvalósíthatnák, nem érdekük az átláthatóság, hiszen éppen ők azok akik lopják a közvagyont, saját lenyúlási pozícióik romlanának.
Kezdhetünk egy új témát a pártfinanszírozásról, vagy a képviselői költségtérítésről, de azt hiszem felesleges lenne.
A közbeszerzési törvénynek is az lett volna az egyik célja, hogy átláthatóvá tegye a beszerzéseket, mégis ez az egyik terület ahol a legnagyobb lenyúlások mennek. Dolgoztam közbeszerzéseken, tudom, hogy lehet úgy eljárást kiírni, hogy valóban a legjobb nyerjen, meg úgy is, hogy az nyerjen, akit előre kiválasztunk majdani nyertesnek.
Sajnos nálunk túl gyakran ez utóbbi a fő cél a kiírók számára, nem az, hogy a rájuk bízott közvagyonnal felelősen gazdálkodjanak.

lehetmás 2008.09.30. 13:08:13

"tudom, hogy lehet úgy eljárást kiírni, hogy valóban a legjobb nyerjen, meg úgy is, hogy az nyerjen, akit előre kiválasztunk majdani nyertesnek"

vicc nélkül kérdem: le tudnád azt írni, hogy lehetne a közbeszerzést jobban szabályozni? (nem most akarják egyébként átírni a törvényt?)
ha van kedved egy kis konstruktív munkához, írj lécci egyet a lehetmas.blog@gmail.com címre!

köszi, l
süti beállítások módosítása