HTML

ELKÖLTÖZTÜNK: lehetmas.blog.hu

Az LMP egy ország- és világmegváltó politikai kezdeményezés a fenntarthatóság, igazságosság és részvétel jegyében. Hisszük, hogy lehet más a politika - ha Te is teszel érte!

Linkblog

Friss topikok

Címkék

adózás (5) akció (1) aktivizmus (1) alkotmánybíróság (2) anarchia (1) anima sound system (1) antifasizmus (2) antirasszista (1) áram (1) atom (1) autó (2) babarczy (1) baloldal (3) bencsik (1) bizalom (1) boda (1) bodoky (1) bokros (1) boldogság (5) börtön (1) bringa (1) bringaút (1) buli (5) bulvár (1) cégmérce (2) civil zugló (1) critical mass (3) csillag (2) csr (1) demokrácia (18) demokrata (2) diktatúra (1) duna kör (1) egészségügy (1) elégedettség (6) elek istván (3) elek pista (1) elemzés (1) életminőség (4) elhízás (1) elit (8) erkölcs (2) etikus fogyasztás (2) európai unió (1) fam (2) felelősség (13) fenntarthatóság (7) fesztivál (1) fodor (3) foglalkoztatás (3) fogyasztás (2) forradalom (1) fülöp sándor (1) gaia elmélet (1) gárda (2) gáz (3) gdp (2) globalizáció (4) globkrit (5) gyurcsány (3) hadiipar (1) hanem (1) háttér (1) hedonizmus (1) herbert (1) hírlevél (2) hőszivattyú (1) illés (2) index (1) izland (1) izrael (1) jávor (3) jobboldal (3) kampány (3) kapitalizmus (4) kaukázus (1) képregény (1) kerékpár (2) kerékpársáv (1) kerékpárút (1) kettős mérce (1) kihalás (1) kisebbség (1) kisebbségek (1) kis jános (1) klíma (1) klímapolitika (1) klímaváltozás (4) kocsi (1) kóczián (1) költészet (1) költségvetés (6) korrupció (1) közélet (9) közlekedés (4) közösség (1) közvélemény (5) külpolitika (3) kultúra (1) kürti (1) kutatások (2) kvóta (1) lakáj (2) lehet más a politika! (1) lehet más a politika? (24) lehet mas a politika? (1) lengyel (1) levegő mcs (1) lézer (1) liberalizmus (2) lmp (1) lonley planet (1) lovasi (1) magyar (1) magyarországi zöld párt (1) majtényi (1) média (1) megmondás (20) megoldás (1) metszőolló (1) mszdp (1) mszp (1) nagykörút (1) napi ász (1) narancs (2) nehézipar (1) nemzetiségek (1) neokon (1) népegészségügy (1) ngo (1) nyílt levél (1) ökológiai lábnyom (1) ökopolitika (9) ökopolitikai műhely (1) ökotrip (3) olaj (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkéntesség (2) önkormányzat (1) orbán (1) orbán viktor (1) őszöd (3) parlament (5) pártfinanszírozás (3) pártok (8) pécs (2) pénz (5) pláza (1) pogrom (1) politika (26) politikai filozófia (1) pozitív gondolkodás (1) pride (2) prieger (2) program (6) radikális (1) rauschenberger (1) rendszerkritika (5) rendszerváltás (5) sajtó (7) sajttáj (1) scheiring (2) schiffer (12) schmuck (1) soft power (1) sólyom (2) sport (1) sportegyesület (1) superman (1) szakértő (1) szalai erzsébet (1) szdsz (5) szegénység (1) szélsőjobb (5) sziget2008 (1) szkepszis (1) szmogriadó (1) sztrájk (1) tájékoztatás (1) tarka magyar (1) természet (1) tibet (2) tömegsport (1) tordai (2) tudás (1) tudatos vásárló (1) túlkapások (2) tv (1) új párt (9) unió (1) unokáink élete (4) utca embere (1) útlezárás (1) válság (4) várnai (1) vastagbőr (1) vay (9) védegylet (2) vélemény (3) vida (1) villanyautó (1) visszhang (4) vita (20) wildmann (1) zászlóbontás (2) zene (2) zengő (1) zöld (12) Címkefelhő

A boldogságtól ordítani?

2008.05.04. 09:11 :: lehetmás

Híresen elégedetlen, mi több, boldogtalan egy népség vagyunk mi, magyarok. Ez persze közhely - lenne, de most egy hirtelen fordulattal tudományos eredményként tálaljuk.

A European Social Survey utolsó, 22 országra kiterjedő reprezentatív felvételéből származó adatok szerint Magyarország polgárai a legelégedetlenebbek és legboldogtalanabbak Európában - saját bevallásuk szerint. Összesen majdnem negyvenezer embernek tették fel - többek között - az alábbi két kérdést.

Mindent tekintetbe véve, mennyire elégedett mostanában az életével?
Összességében mennyire mondaná magát boldognak?


A válaszokat egy 0-tól 10-ig terjedő skálán mérték. Az elégedettség szintje az összes ország átlagában 7,1, a boldogságé 7,4. Magyarországon ezek az adatok 5,6 és 6,3, amivel a boldogság-rangsor utolsó helyére szorulunk - lásd az alábbi táblázatot:



Nálunk az embereknek csak egynegyede nevezte magát nagyon elégedettnek (legalább 8-as érték a tízfokú skálán), míg ez az arány szerencsésebb országokban 60-85%. Mitől, miért vagyunk ilyen búvalbaszottak és elégedetlenek?

Abban biztos vagyok, hogy a boldogság/elégedettség nemcsak pénz kérdése - de éppen az az egyik probléma, hogy ebben kevesen értenek egyet velem, velünk. Csúnyán-durván materialista népek vagyunk, és amíg ezen nem változtatunk, nem is fogunk több mosolygós arcot látni ebben az országban.

Ha ez a téma szerinted is többet érdemel néhány idevetett mondatnál, hallgasd meg, mit gondolnak erről "a boldogság szakértői", és szólj hozzá magad is!

A Lehet más a politika? sorozat következő előadása:

 

Ami nem a GDP

Boldogságfogalmak a fogyasztói társadalomban, és azon túl


Időpont: 2008. május 7. szerda, 18 óra

Helyszín: ELTE Trefort Kert, Múzeum krt. 4., A ép. fszt. 47. terem

Aki kérdez: Sükösd Miklós

Aki válaszol: Boldizsár Ildikó, Karátson Gábor, Szilágyi Ákos, Szvetelszky Zsuzsa


45 komment

Címkék: vita boldogság gdp elégedettség

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmasapolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr44452976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szelíd hangorkán 2008.05.04. 14:35:56

Hmm... ez az előadás jó lehet. Szvetelszky Zsuzsát már egyszer hallottam, mint előadót, egy konferencián. Jó a stílusa.

istenfa 2008.05.04. 15:00:06

aha ertem
szoval egyreszt legyunk ongondoskodoak, emellett fizessuk a regio (meg tulkepp egesz eu) egyik legmagasabb adojat, es meg vagjunk hozza jo kepet, ha nem akkor bennunk van a hiba, meg magyar mentalitas

nektek errol mi a velemenyetek? :)

vaggab · http://vakum.hu 2008.05.04. 15:00:30

Karátson Gáborra vagyok kíváncsi, hogy mit mond a keresztényi boldogságról, és a taoista szemléletű boldoságról.
De hogy kapcsolódik a politika a boldogsághoz, talán arról is a gyurbán rezsim tehet, hogy ilyen bolgogtalan a magyar.
Boldogabbak-e a zöldek annak tudatában, hogy itt van az ökokatasztrófa..

Hadrian VII. · HTTP://KONZERVATORIUM.BLOG.HU 2008.05.04. 15:07:54

Hát erre én is kíváncsi vagyok/leszek.

Egyébként pedig a reakcióm, hűen a poszthoz: :(((((

Ombre 2008.05.04. 15:14:17

:) Azok a nagyonelégedett emberkék költözzenek már ide és éljenek egy évig a minimálbérből... Mielőtt lefekszenek aludni, minden este az agyukba traktálnám az aktuális politikai helyzetet, és nézetnék velük némi agyatlan műsort a tévén, hogy másszanak fel a falra Na az egy év leteltével ismét feltenném nekik ezt a pár kérdést.. Mondjuk a németeknek... meg azoknak az amcsiknak akik fel vannak háborodva ha 2 centet drágul a benzin Mintha olyasmit látnék, hogy a lista elején lévő országoknak vagy van olajuk ezerrel /no/, vagy évszázadokig voltak gyarmataik /uk, ne/ /a gyarmatokat nem látom a listán.. esetleg átcsúsztak a válaszokkal negatívba???/ Nah de komolyan, megyek dolgozni mert el kell tartani az eu egyik legnagyobb bürokráciáját.. Mindenkinek szép napot!

Papa Doc 2008.05.04. 16:14:29

Csak egy apró megjegyzés: Európában a 3 balti állam, meg Ukrajna, Oroszo., Moldova, Románia és Bulgária (meg a sztárolt Szlovákia) Magyarország mögött szokott ezeken a felméréseken teljesíteni, ez a mérés azonban épp nem terjedt ki rájuk.

"Abban biztos vagyok, hogy a boldogság/elégedettség nemcsak pénz kérdése"

Nemcsak, de bizonyos jövedelemszint alatt főleg pénz kérdése. Ha alapszükségletek kielégítése is nehézségeket okoz, akkor néhány ezer Ft-on sok minden múlik. A magyarok nem "búvalbaszottak", hanem egy szegény országban élnek. Persze a trendi önostorozásra jó alkalom ez a téma is.

xnmn 2008.05.04. 16:28:25

Ombre - :)

A grafikonon látszódik hogy GDP-függő a dolog sajnos... az emberek márcsak ilyen materialisták. És nemcsak nálunk. Azért remélem sokan elmennek az előadásra.

Töppedt gomba 2008.05.04. 16:36:17

Agyatlan dolog mindig más országokkal jönni, hogy bezzeg ott mi van, de itt sajnos elő kell hozni. Ott ugyanis hagyják az embereket élni. Bár valóban nem csak a pénzen múlik a boldogság, de anyagi biztonság és stabil háttér nélkül ilyen adóterhek mellett egy ország lakói sem lennének olyan baromi boldogak.

Ezen viszont eléggé kiakadtam: "Csúnyán-durván materialista népek vagyunk, és amíg ezen nem változtatunk, nem is fogunk több mosolygós arcot látni ebben az országban."

Na ez a folyamatos: "hát igen, szarok vagyunk, irigyek, meg is érdemeljük igazából azt ami van" demagóg hülye szöveget hagyjuk. Nem materialista népek vagyunk, hanem realisták. Reálisan látják az emberek a helyzetet, hogy egyre nehezebb megfelelő hátteret teremteni maguknak és a gyermekeiknek. Szar helyzetben az emberek nem lesznek boldogok, nem fognak mosolyogni, hogy: jajj be jó, megpróbálják még egy kicsit megnyirbálni azt a kevéske fizetésemet.

Töppedt gomba 2008.05.04. 16:39:06

Ja egyébként xnmn-nek teljesen igaza van. Érdekes módon az első 5 ország, mind olyan ország, ahol nincsen tizenötféle füstadó, és nem találnak ki olyan idiótaságokat, mint az internetadó vagy gyűlöletbeszéd törvény.

kételkendő 2008.05.04. 16:39:59

A boldogtalanság egyik legfőbb oka lehet, hogy felcserélődtek a szerepek: nálunk az állampolgár feladata az államapparátus minél teljesebb körű kiszolgálása.

Papa Doc 2008.05.04. 16:43:02

Töppedt gomba: az külön jó a dehülyékamagyarok publicisztikában, hogy a magyarok nagy bűne a túlzott anyagiasság, máskor viszont az, hogy "nem hajlandók megmozdulni" (ti. kivándorolni jobb fizetésért), meg nem elég individualisták, nem gondolkodnak mindenről gazdasági szemlélettel stb.

feliccia 2008.05.04. 16:43:23

Kuba is szegény ország, mégis boldogabhak a népek.

Gaiaman · http://lehetmas.hu/176 2008.05.04. 16:46:31

ha csak a materiális dolgok, és a GDP számítanának, akkor nem lennének a törökök ott a középmezőnyben, és a luxemburgiak lennének az elsők a norvégokkal karöltve.De tudjuk, hogy mindkét állam híres az alkeszeiről, pedig sok a pénzük, mégis a piába menekülnek. Nekünk alig van pénzünk, mégis a piába menekülünk.
Hogy lehet ez?

DányiDani 2008.05.04. 16:51:05

(Már a boldogság is politikai kérdés?!)
Egyébként semmit sem kötelező pont úgy csinálni, mint a depis szomszédod - és akkor mégiscsak vagy benned van a hiba (mert nincs ötleted, esetleg bocs, komformista vagy), vagy a pénz hiányzik (van ötlet, nincs pénz).
Szerintem mindenről a szomszéd tehet, dögöljön meg a tehene! Ehhez kell egy újabb párt, nyilván.
D.

Papa Doc 2008.05.04. 16:56:02

Gaiaman: vannak kivételek. De pl. a World Values Survey 2005-ben az első 10-ben 9 fejlett ország és csak egy közepesen fejlett (Venezuela) van. Ezzel szemben a 40. és 50. hely között kizárólag balkáni és volt szovjet államok vannak. Lehet tehát rámutatni a négy-öt darab feltűnő kivételre, de ezzel nem lehet megdönteni azt a tézist, hogy nem kizárólagosan, de elsősorban az anyagi jóléttől függ a boldogság. Sokkal több az ezt a tézist támogató példa, mint az ellenpélda. Nem tagadom, hogy érdemes vizsgálni Bhutánt, Kubát stb., melyek sokkal jobb helyezést érnek el boldogságban, mint gazdaságilag, de azért ne áltassuk magunkat, hogy lesz majd egy varázsrecept, aminek birtokában elfeledkezhetünk arról, hogy ez az ország mindenekelőtt szegény, és gazdasági fejlődésre van szüksége.

zsemle 2008.05.04. 17:06:40

Istenfanak igaza van. A materialistazo blogiro meg egy hulye.

Gaiaman · http://lehetmas.hu/176 2008.05.04. 17:07:07

a kubai varázsrecept momentán működni látszik, csak azok a fránya ellenzékiek ne pampognának, hogy választások, meg sajtó szabadság :)

DányiD- nem hiszem hogy ej új párt képes lenne arra, hogy megölé az összes szomszéd összes tehenét.

fgh 2008.05.04. 17:09:23

Elekes Blanka válaszára:
Kuba is szegény ország, mégis boldogabbak a népek.
aha igen a saját szegénységemen én is tudok röhögni különösen ha mindenki szegény , gyakorlatilag nincs gazdag.(biztos véletlen az sok kubai menekült)

mexikóban is boldogok az emberek épp aznap nem lőtték le az egyik bandaháborúban.

én meg azt látom hogy trabantom van 50nm-en nyomorgok más meg mercivel meg bömössel 200nm-en nyomorog(biztos példás adófizető)

naív vagy nagyon kislány

el perro malo, andalucia, a testesebbik (el) (törö 2008.05.04. 17:30:00

hát, én nagyon boldog ember vagyok és elégedett is
magyar vagyok -e egyáltalán? :)

igen, egyre több a depis, ami nem baj, mert én belőlük élek xD

babó 2008.05.04. 17:40:34

azért viccesek vagytok :))

mindenki dühöng, beszól, elégedetlenkedik. de senki nem mondja, hogy nem is értem miről szól ez, én kösz jól vagyok.

ja, de, én igen. kösz jól vagyok, még internetem is van.

kuba: ha van ebéd, az bab, a szomszédod is figyel a rendszer miatt, az egyetemi kampuszon hetekeig nincs víz, a medencéből kell inni, és van, hogy konkrétan nincs ennivaló. persze a nap süt, és kb mindenkinek a vérében a zene meg a tánc.

én mégis itt érzem jól magam...
bocsesz. és nincs autóm, egyformán hülyének nézem a trabantost és a mercist is, amikor lehagyom őket gyalog a dugóban :))

tabu 2008.05.04. 18:04:39

Ebben az országban a boldogságtól 1112 éve nem ordít csak egy réteg.Azt mindig sikerűl kitermelni.

Gaiaman · http://lehetmas.hu/176 2008.05.04. 18:20:41

Adekvát idézet a nemzet csótányától

Kösz jól vagyok, egész nap fagyizom,
Hogy mondjam el - ez kitölti az életem....
...Éljük az életet,
Élvezzük amíg lehet.
Nyaljuk a fagylaltot,
A mézesmadzag rég elfogyott.

xhome 2008.05.04. 18:31:15

Van egy párt, ami már 6 éve szajkózza az embereknek, hogy mennyire rosszul élnek.
Úgy látszik, elhitték.

DányiDani 2008.05.04. 18:48:25

Ha mindenki ilyen egyöntetűen boldogtalan (kivéve ti vigyorgó hippiket) akkor az nyilván metabolisztikus, vegyi jelenségekre vezethető vissza. Több boldogsághormont az ivóvízbe! Legalizálják az intravénás csokit! Ezek lesznek a választási igéretek? Biztos sikerük lenne.

el perro malo, andalucia, a testesebbik (el) (törö 2008.05.04. 18:58:18

nos, érzéseink alapjai a gondolataink. Csak az boldogtalan, aki az akar lenni :)
Mosolyra föl :D

AP (törölt) 2008.05.04. 19:20:07

Hogy miért boldogtalanok a magyarok?

-egyre durvábbak az adóterhek autóra-lakásra-kenyérre-mindenre, közben nem kapunk vissza semmit (nézzétek meg, mennyit kell egy autóra fizetni, és cserébe milyen az út, és a rendőrök viszonya az autósokhoz)

-lassan a saját országunkban mi leszünk a kisebbség, és örülnünk kell, ha épp aznap nem vernek agyon két kifliért..

-az egymást váltó politikusok nem nagyon törik magukat a jobbítás érdekében

-a mezőgazdaság leépült, a maradék iparról nem is beszélve, a multik is kifelé mennek már az országból

-az árak nyugatiak, a kereset balkáni, a kettő aránya egyre nevetségesebb

-a szoci érában felnőttek nagy része nem tud mit kezdeni ezzel a mai nagy szabadsággal, a fiatalok meg beleszülettek és azt hiszik, nekik mindent szabad

-siralmas az egészségügy, az oktatás, és jaj annak, aki ügyintézni akar, mert garantáltan agyvérzést fog kapni

-mit látunk? aki nem dolgozik, előbb-utóbb S500-as Mercin jár, aranyak lógnak róla, és ráér egész nap röhögni a dolgozó népen (azon a kétmillión, aki a többi nyolcat eltartja)

Kihagytam valamit?

LongJohnHolmes 2008.05.04. 19:22:44

Nincs az országnak perspektívája. (Nincs feje és nincs is semmi megoldás látótávolságon belül)
Már nem lehet várni külső segítségre sem, mert nincs SZU, és már egyéb nagy ország sem figyel ránk. Vannak saját bajaik.
Elmúlt a reményteli várakozás, hogy majd az EU rendbeteszi a pelenkánkat. Aztán olyan országok előznek be, akiknek mindig fityiszt mutattunk.
Néhány nacionalista pedig szajkózza, hogy a magyar nép így, meg úgy, és a többség elhiszi, hogy a magyar nép egy érték és nagy dolgokra hivatott. A realitásokat messzire elkerülik.

A tény az, hogy a magyar egy nagyobb városra való irigy, összefogásra képtelen, csodára váró embertömeg, ahogyan sokan írták itt is.
(Aki mást ír ettől, az valójában vágyait önti írásba)
Az irigység nem lenne rossz, mivel az egy hajtóerő, de a magyar egyéni szinten irigy, ami képtelenné teszi az összefogásra.
Sok probléma leküzdésére egy ország összefogására lenne szükség, de ez itt utópia és ezt mindenki tudja.
Természetesen mindezekért az ország vezetői (az összes) a felelősek, de ebből a pár millió emberből nem lehettett még egy rátermett vezetőt sem kitermelni akire büszkék lehetünk.

Mivel egyéni szinten nem lehet sokat tenni, így a fiatalok már ne várják tovább a csodát. Hamuba sült pogácsát csináltatni anyuval, jókat sírni búcsúzáskor, aztán a lábatokkal szavazni. Ami itt folyik az nem háború, amiért érdemes az életeteket feláldozni.
Tudom, hogy a magyar csajok a legszebbek, így vigyetek magatokkal egyet :)

Nem nagy dolog ezt megérteni, lépni lesz a nagy dolog.

Macilaci 2008.05.04. 19:25:13

Végre leértünk a gödör aljára...innen már csak felfele! Tulképp elégedettek is lehetnénk. Mi vagyunk a totális balfékek az EU-ban? Mindig azt figyeljük ki mit mond rólunk? Tulképp ki a tökömet érdekli? Anya!Ennyiből ezt lehet kihozni:
Van egy lenegyedelt országunk, üres kasszánk, egy szararcú kormányunk. Szedjünk már eg ykis Calciumot, hátha attól végre kiegyenesedik a gerincünk. Csak magunkra számíthatunk, vegyük saját kézbe tényleg a dolgainkat, mert rohadtul leszedtek minket léről! Magyar vagyok és leszek is. Ez van.

Nokedlili 2008.05.04. 19:33:06

LongJohnHolmes -nak üzenem, ha menni akar menjen csak nyugodtan. Mi maradunk. Itt születtünk, ez a hazánk.Ha megyünk, max. időlegesen és pénzzel, tapasztalattal felcuccolva visszajövünk. Tudja fene, ez olyan hazaszeretet-féle lehet, de jó dolog.Ismered?
A sors úgy látszik ezt a lapot osztotta nekünk, miért válasszuk mindig a könnyebbik utat.Elmenni a legkönnyebb. Inkább tegyünk rendet itthon.:))
Ha mégy kedves LongJohnHolmes, igérem integetünk.Érezd jól magad!

vaggab · http://vakum.hu 2008.05.04. 19:33:46

"-lassan a saját országunkban mi leszünk a kisebbség, és örülnünk kell, ha épp aznap nem vernek agyon két kifliért.."
Tyűha! Ezzel a mondatoddal kábé nevetségessé tetted az összes többit

gianni 2008.05.04. 19:36:46

én jelenleg az első helyen álló dániában dolgozom/élek,az tény h. itt boldogabbak az emberek de megvan rá az okuk,nekem is.Itt ugyanannyit kérnek tőlem az albérletért mint otthon(csak a fizetés négyszer annyi)hozzátenném egy gyárban dolgozom, kemény fizikai munka,mégis jól érzem magam nem nyomnak agyon a munkahelyen-nem tartanak rettegésben h. bármikor kirughatnak-kicsit felszabadultabb így az ember.
Én ezt a felmérést inkább úgy nevezném:Melyik az az ország ahol leginkább kizsákmányolják és elmyomják az embereket és páros lábbal taposnak a becsületükbe?

Poli1 2008.05.04. 19:40:11

Ja. Itt aki nem boldogtalan aki probalja a pozitivumokat latni az naiv.
Ahol egy part politikai kampanya az hogy mi boldogtalanok vagyunk, ott eleg erdekes a kerdesre adott valasz. Akik itt boldogtalanok, a hozzaszolok kozul azok minimalbol elnek?
Honnan telik gepre es miert elotte ulnek?
Vagy tenyleg csak megszokasbol sir a magyar?

W 2008.05.04. 19:45:34

Boldog vagyok-e,ha Gyurcsány Ferenc rángatózását nézem a parlamentben?: NEM

Boldog vagyok-e, ha a családommal vagyok?:IGEN

Therapicsalád 2008.05.04. 19:46:15

NA, ez jó volt. Hogy mi is az, szegénynek, boldogtalannak lenni..ugorjunk ki valamelyik jó kis Afrikai demokráciába...ahol éppen most gyilkolják,meg erőszakolják egymást halálra.
Na, persze az messze van ugyi...meg kit érdekelnek e néger köcsögök nemdebár?
Jó nekünk itthon a jó kis plázás mindennapokban.
Magyar! Hogy miért élsz ilyen szarul? Mert hagyod, hogy négert csináljanak belőled.
Emeld már fel a segged vazze!Tegyél is valamit.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.05.04. 20:21:57

Kizárom a politikát, rendes főnököm van, rendes feleségem. Van mit ennem, van hol laknom. A nap is süt, tavaszodik.

Nekem jó.

Negatív, rosszindulatú emberek tudják tönkretenni az ember hangulatát, meg saját maga.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2008.05.04. 20:24:44

Nekem egy nagyokos azt mondta hogy ez az egesz magyar buvalbaszott dolog attol van, hogy magyarorszagon vezettek be anno eloszor a DDT permetezoszert, és mire rajottek hogy sulyosan mergezo, addigra mar hasznaltak orrba szajba, es a DDT beszivargott a talajba, onnan az ivovizbe, es mar a hajszalainkbol is kimutatható a szennyezettség :D

csakis 2008.05.04. 20:43:55

Annyira gazdag ez az ország,hogy a nulla munkában töltött idő ellenére,ahogyan politikus lesz valaki,meggazdagszik.Birtokai,vállalatai lesznek stb.Mocskok!Mitől legyek boldog?Mindegy kik lesznek hatalmon a folyamat nem szakad meg mindaddig,amíg csak lesz mit elvenni a néptől.

DányiDani 2008.05.04. 21:04:12

...számomra mindenesetre kiderült, hogy bármiért is vagyok boldogtalan, azt nem fogja megoldani az itt hozzászólók egyike sem, hár ennyit a politizálásról mára. Nagyon szeretnék boldog lenni. Nem hiszem, hogy itt bármi vigasz, bármi megoldás lenne. Persze, biztos nem bízom eléggé magamban? :-/Megpróbáltam, elolvastam, ki mit írt, írtam pár marhaságot én is, és most megyek vissza dolgozni, csak tudnám, minek.

sourcerror 2008.05.04. 21:04:39

Azért az itteni kommentektől is komolyan depressziós lehet az ember. Jaj, de rossz nekem!

Leeroy of SMV Design 2008.05.04. 21:15:11

"Boldog vagyok-e,ha Gyurcsány Ferenc rángatózását nézem a parlamentben?: NEM

Boldog vagyok-e, ha a családommal vagyok?:IGEN"

Te meg olyan vagy, mint Móricka a viccben: mindenről ugyanaz jut az eszedbe. Bármilyen nem pont politikát érintő blogbejegyzés keletkezik, ez a réteg egyből elkezd kormányt köpködni meg Gyurcsányozni.

W 2008.05.04. 21:24:41

Nem ez a réteg, hanem én írtam:)Nincs már osztályharc Jude Finisterra 2008.05.04. 21:15:11 valamiről lemaradhattál!
Amúgy arra utaltam, hogy nem csak úgy boldog vagy boldogtalan valaki,hanem valamitől boldog, valamitől nem.

Leeroy of SMV Design 2008.05.04. 21:42:16

Igen, te írtad, ám én meg elég sok blogon jérok, ahol nagyon sokan ugyanígy csinálják a tématerelést.

hiavata 2008.05.04. 21:43:00


Nokedlili-nak üzenem. Én is elmentem már, pedig ott születtem és ott a hazám. Itt viszont jólét van, köz és jogbiztonság, profizmus és progresszió. Hát ezért élek itt és fizetek adót itt - nem keveset. Azt a csődtömeget otthon meg finanszírozzátok Ti. Viszont szívesen megyek haza "vendégként" mert otthon minden olcsó, és mint gazdag külföldinek mindenütt kinyalják a seggem. Köszönöm, jól érzem magam. Nekem is lehet integetni, befelé is meg kifelé is!

asdf 2008.05.05. 11:00:23

Nokedlili: kb. én is így gondoltam még 2 éve, kiugrok kicsit amerikába, és sok pénzzel majd hazajövök. A kiugrás már megvolt. Most épp itthon vagyok ügyeket intézni de alig várom már hogy mehessek vissza :) Itthon is nagyon jó fizetésem volt, most a kinti alig több ha ezen a gyenge dolláron átszámítom de mégis sokkal boldogabb vagyok mert boldog a többi ember is körülöttem. És ahogy én látom ez azért van mert anyagilag jobban el vannak eresztve. Azon a környéken ahol lakok / eddig laktam persze.

kiserleti 2008.05.05. 15:03:03

tehát végülis: a pénz igenis boldogít. de a család is. ezt kiveséztük, de a szexről még nem esett egy szó sem...
süti beállítások módosítása