HTML

ELKÖLTÖZTÜNK: lehetmas.blog.hu

Az LMP egy ország- és világmegváltó politikai kezdeményezés a fenntarthatóság, igazságosság és részvétel jegyében. Hisszük, hogy lehet más a politika - ha Te is teszel érte!

Linkblog

Friss topikok

Címkék

adózás (5) akció (1) aktivizmus (1) alkotmánybíróság (2) anarchia (1) anima sound system (1) antifasizmus (2) antirasszista (1) áram (1) atom (1) autó (2) babarczy (1) baloldal (3) bencsik (1) bizalom (1) boda (1) bodoky (1) bokros (1) boldogság (5) börtön (1) bringa (1) bringaút (1) buli (5) bulvár (1) cégmérce (2) civil zugló (1) critical mass (3) csillag (2) csr (1) demokrácia (18) demokrata (2) diktatúra (1) duna kör (1) egészségügy (1) elégedettség (6) elek istván (3) elek pista (1) elemzés (1) életminőség (4) elhízás (1) elit (8) erkölcs (2) etikus fogyasztás (2) európai unió (1) fam (2) felelősség (13) fenntarthatóság (7) fesztivál (1) fodor (3) foglalkoztatás (3) fogyasztás (2) forradalom (1) fülöp sándor (1) gaia elmélet (1) gárda (2) gáz (3) gdp (2) globalizáció (4) globkrit (5) gyurcsány (3) hadiipar (1) hanem (1) háttér (1) hedonizmus (1) herbert (1) hírlevél (2) hőszivattyú (1) illés (2) index (1) izland (1) izrael (1) jávor (3) jobboldal (3) kampány (3) kapitalizmus (4) kaukázus (1) képregény (1) kerékpár (2) kerékpársáv (1) kerékpárút (1) kettős mérce (1) kihalás (1) kisebbség (1) kisebbségek (1) kis jános (1) klíma (1) klímapolitika (1) klímaváltozás (4) kocsi (1) kóczián (1) költészet (1) költségvetés (6) korrupció (1) közélet (9) közlekedés (4) közösség (1) közvélemény (5) külpolitika (3) kultúra (1) kürti (1) kutatások (2) kvóta (1) lakáj (2) lehet más a politika! (1) lehet más a politika? (24) lehet mas a politika? (1) lengyel (1) levegő mcs (1) lézer (1) liberalizmus (2) lmp (1) lonley planet (1) lovasi (1) magyar (1) magyarországi zöld párt (1) majtényi (1) média (1) megmondás (20) megoldás (1) metszőolló (1) mszdp (1) mszp (1) nagykörút (1) napi ász (1) narancs (2) nehézipar (1) nemzetiségek (1) neokon (1) népegészségügy (1) ngo (1) nyílt levél (1) ökológiai lábnyom (1) ökopolitika (9) ökopolitikai műhely (1) ökotrip (3) olaj (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkéntesség (2) önkormányzat (1) orbán (1) orbán viktor (1) őszöd (3) parlament (5) pártfinanszírozás (3) pártok (8) pécs (2) pénz (5) pláza (1) pogrom (1) politika (26) politikai filozófia (1) pozitív gondolkodás (1) pride (2) prieger (2) program (6) radikális (1) rauschenberger (1) rendszerkritika (5) rendszerváltás (5) sajtó (7) sajttáj (1) scheiring (2) schiffer (12) schmuck (1) soft power (1) sólyom (2) sport (1) sportegyesület (1) superman (1) szakértő (1) szalai erzsébet (1) szdsz (5) szegénység (1) szélsőjobb (5) sziget2008 (1) szkepszis (1) szmogriadó (1) sztrájk (1) tájékoztatás (1) tarka magyar (1) természet (1) tibet (2) tömegsport (1) tordai (2) tudás (1) tudatos vásárló (1) túlkapások (2) tv (1) új párt (9) unió (1) unokáink élete (4) utca embere (1) útlezárás (1) válság (4) várnai (1) vastagbőr (1) vay (9) védegylet (2) vélemény (3) vida (1) villanyautó (1) visszhang (4) vita (20) wildmann (1) zászlóbontás (2) zene (2) zengő (1) zöld (12) Címkefelhő

És az megvolt...?

2008.06.10. 11:18 :: lehetmás

Szóval az megvolt, hogy mit mondott a vitakör utolsó előtti alkalmán Illés Zoltán?

Pontosabban, hogy mi mellett érvelt egy szenvedélyes, gyújtó hangú beszédben? Hát egy új párt szükségessége mellett...!

Ha valaki esetleg nem volt ott, és még a Hírextra tudósítását sem olvasta, annak kedvéért újra felidézem:

„Azt gondolom, hogy a mostani pártstruktúra Magyarországon vagy a pártok a struktúrán túl nem hajlandók a környezet-, természet-, és állatvédelem érdekeit megjeleníteni. Ezt is számos dologban lehet tetten érni. Ott vannak a háttérben vagy az előtérben azok a gazdasági érdekcsoportok, melyek a mostani helyzet fenntartásában érdekeltek: globálisan, európai szinten és Magyarországon is, akár külföldiek, akár hazaiak, akár multinacionálisak. Akkor történne változás, ha a mindenkori miniszterelnök-jelölt nem tudna kormányt alakítani akkor, ha nincs meg az az 50 százalék plusz 1 képviselői hely. Ha azt látja, hogy a kormányzati többséget meg tudja szerezni, anélkül, hogy környezetvédelem ügyét felvállalná, akkor azt simán megteszi.

Úgy vélem, hogy csak egy önálló, új politikai erő változtathat ezen. Kerülöm azt a kifejezést, hogy zöld, mert azt gondolom, hogy pejoratív a magyar nyelvben, és sikerült is lejáratni. Emlékszem a magyar Zöld Párt fasisztoid megnyilvánulásaira és azt gondolom, hogy nem csak őrültek csinálták ezt a dolgot, hanem fizetett őrültek is. Ha egy ilyen párt bekerül a magyar Országgyűlésbe azzal a programmal, amire annyian adták a szavazatukat, és bekerül egy koalícióba – teljesen mindegy nekem e pillanatban, hogy ilyen vagy olyan koalícióba –, akkor azt tudja mondani, hogy akkor lesz tagja ennek a koalíciónak, ha ez meg ez érvényesül. Ezek az ügyek csak hatalmi pozícióból érvényesülhetnek. Ha ez nincs, az összes többi duma. Ahhoz, hogy egy ilyen erő elinduljon kell 176 választókerületi kipróbált vagy legalábbis elkötelezett ember. Ha nem jön létre 2010-ig ilyen erő, akkor nincs esély arra, hogy az ökológiai gondolatot, a környezet-, természet- és állatvédelmet hatékonyabban lehessen megjeleníteni kormányzati szinten.”

Tehát Illlés Zoltán, a Fidesz környezetpolitikusa amellett érvel, hogy egy új, önálló "zöld" pártra van szükség. Ehhez képest semmilyen politikai visszhangja nem volt az ügynek, legalábis amennyire én tudom - pedig ez nemcsak önmagában pikáns, de komoly elmozdulást is jelent Illés álláspontjában. Egy tavaly év végi interjújában még ezt nyilatkozta:

- Mostanában újra sokat beszélnek egy új, harmadik erőről. Van egy zöld köztársasági elnökünk, egy markáns politikus személyében egy környezetvédelmi miniszterünk. És bár kicsit más vonal, de a napokban az ős-SZDSZ-esek egy része felvetette egy új liberális párt létrejöttét. Ezek a szálak ön szerint összeérhetnek?

- Összeérhetnek. Két stratégia van. Az egyik, hogy minden párt elkezd "zöldülni". A másik, hogy önálló zöld párt alakul. Nálunk eddig azért nem jött létre zöld párt, mert akik ehhez értenek vagy mozgalmakban maradtak, és profi anyagokat készítenek önkormányzatoknak, cégeknek, vagy elmentek különböző pártokhoz, illetve az állami szférába. Továbbá azért nem jöhetett létre jelentős zöld politikai erő, mert a kezdeményezéseket különböző oldalról megpróbálták lejáratni, pontosan azért, hogy ne jöjjön létre egy, a politikai erőket befolyásoló entitás, mert ez a kétosztatúságot veszélyezteti. Holott a társadalmi rendszer stabilitását a sokszínűség biztosítja.
[...]
 
- Részt venne egy zöld párt létrehozásában?

- Egyelőre a Fideszen belül próbálom megtalálni a helyemet. [...]
Úgy tűnik, a Fideszben adódó lehetőségek mára kimerültek. Most, hogy a párt népszerűsége a magasban szárnyal, újra leszarják elfelejtik a környezeti ügyeket. Bezzeg amikor még minden százalék számított, akkor jó volt Illés "zöld faroknak" a pártelnökségbe, most meg már egy képviselői hely se jut neki. 
Na, kb. ennyit várhatunk a Fidesz zöldülésétől. Ha valakinek tényleg fontosak a zöld ügyek, nem szavazhat jó szívvel a Fideszre - by the way, más jelenlegi parlamenti pártra sem. Szavazzatok inkább Illés Zoltánra! :)

47 komment

Címkék: illés

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmasapolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr27512696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flamer 2008.06.10. 11:37:19

Ha a Zöld Párt azt jelentené, hogy az ilyen Illés-féle futóbolondok kerülnek be a Parlamentbe, akkor köszönöm, de inkább nem kérek belőle.

lehetmás 2008.06.10. 11:46:06

Pontosan mit értesz "futóbolond" alatt? Melyik megnyilvánulása verte ki nálad a biztosítékot? Nyilván senki nem támadhatatlan, de ha valakit ilyen sommásan minősítünk, érdemes lenne azért konkrétumokra hivatkozni...

flamer 2008.06.10. 11:51:34

Az például egészen tragikomikus, ahogyan az atomenergiához (ami momentán a nem sci-fi tárgykörbe tartozó, általánosan elérhető, nagy mennyiségben kinyerhető erőforrások közül talán a legkörnyezetbarátabb) viszonyul. Itt ez a link, hogy ne csak egy random kommentíró véleményének tűnjön a dolog:
www.haea.gov.hu/web/v2/portal.nsf/hirek_hu/78D0B341B79B9DDFC12571FE004EF286?OpenDocument

bogesz 2008.06.10. 12:18:52

Izétől ments meg, Uram, minket. A csávó csak meglovagolja a "zöldséget", saját érdekében pedig folyamatosan hazudik...:-S

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 12:23:53

Végre egy politikus, aki felvállalja a véleményét. De sajnos nem megy vele sokra. És mi se.
Az atomerőművekről pedig annyit, hogy egy "zöldnek" a megújúló energiaforrásokat kell támogatnia és nem az atomerőműveket.
flamer, nem véletlen, hogy Bulgária csatlakozását például ahhoz kötötték, hogy 2010-ig bezárja Kozloduyt.

w 2008.06.10. 12:28:48

AdamT
Egy dolog valamit nem támogatni vagy akár ellenezni és egy másik dolog folyamatosan és kitartóan hülyeségeket beszélni, félretájékoztatni akár taktikai megfontolásból, akár szimpla butaságból és hozzá nem értésből.
Mértékadó szakmai körökben Illést senki nem veszi komolyan, mert egy paprikajancsi. És a mai napig nem lehet megismerni a doktori címe mögötti tudományos munkásságát.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 12:33:36

W
nem lehet, hogy az általad mértékadónak tartott szakmai körök tudományos munkáját épp az ellenérdekelt fél (atomlobby) finanszírozza?

Rossz lenne, ha annyi szélerőművünk lenne, mint nyugati barátainknak?

kanbatu 2008.06.10. 12:44:42

Csak elméleti kérdés a kettőnél lényegesen több-párti parlament, amíg a választási rendszer olyan, hogy a nagy ok elvisznek mindent. Legalább a bejutási küszöböt kellene leszállítani ahhoz, hogy több pártnak legyen esélye, de jobb lenne, ha nem lenne ilyen magas az egyénileg megválasztott képviselők aránya, ugyanis mindkét elem arra ösztönzi a választót, hogy a hozzá közelebb álló esélyesebbre adja a szavazatát a kisebbek helyett a neki szimpatikus pártok közül, mert a választó nem akarja, hogy elvesszen a szavazata.

A választási rendszer az ideológiától, a tartalomtól függetlenül osztja két táborba a választókat, azt is megkockáztatom, hogy a jelenlegi elkeseredett helyzet is elsősorban ennek a rendszernek, és csak másodsorban a pártok által hangoztatott nézeteknek, és vezetőik személyének köszönhető.

Akkor lesz lehetséges több nézetnek bejutnia a parlamentbe, ha a rendszer megváltozik. Az a kérdés, hogy ezt a jelenleg bentlévő pártok mennyire engedik.

WYW 2008.06.10. 12:45:13

Illés "úr" szakmaiságához csak két adalék:

1. A paksi atomerőmű fűtőelem meghibásodásakor azonnali betonszarkofágot követelt a kettes blokkra.

2. A Liszt Ferenc tér felújításának kezdetekor a munkagép elé feküdt, mert hogy az környezetrombolás. Az eredmény magáért beszél, szebb lett mint valaha és a zöld felület is nagyobb lett egy picit.

De ezt még bőven ki lehetne egészíteni a hülyeségeivel.

flamer 2008.06.10. 12:48:08

AdamT:

"Az atomerőművekről pedig annyit, hogy egy "zöldnek" a megújúló energiaforrásokat kell támogatnia és nem az atomerőműveket."

Az a baj, hogy aki az atomerőműveket ellenzi, az a hagyományos hőerőműveket támogatja. Ugyanis jelenleg nincs olyan megújuló energiaforrást használó technológia, amire alapozva lehetne építeni Pakshoz mérhető kapacitást. Márpedig az energiaigény nő, sőt, Paks jelenleg is csak a termelés kb 40%-át adja.
Mit gondolsz, a többi honnan jön?
Ár-apály erőműből?
Geotermikus energiából?
Szélkerekből?
Naperőművekből?

A fenéket. Gáz, lignit meg "biomassza" (értsd: tarvágásokból származó fa) erőművekből, amik a maguk szennyező (és rádioaktív!) anyagát nem ám konténerbe csomagolják, hanem szépen beleeresztik a légkörbe.

Persze, komolyan foglalkozni kell a mindenféle, jelenleg "alternatív" cimke alatt futó erőforrással, felhasználni, ahol lehet, fejleszteni, nyomni bele a kutatási pénzt: de emellett azért a jelenről és a közeljövőről sem szabad elfeledkezni, márpedig azon a pályán az atomnál zöldebb játékost nem fogsz találni.

(A kozloduji erőműről meg nem tudok eleget, hogy komolyan hozzászóljak, mindenesetre ha már EU, akkor azért érdemes megnézni a franciákat, akik lelkesen építik az atomerőműveket.)

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 12:48:19

kantabu
erre tökéletes ellenpélda az 1990-es országgyűlési választás, amikor 6 párt lépte át a küszöböt...

w 2008.06.10. 12:48:58

AdamT
Az atomos oldal nem elvi síkon szállt szembe Illéssel, hanem az általa kijelentett szakmai marhaságokat próbálták meg a helyükre tenni.
Arról el lehet vitatkozni, hogy jó-e az atomenergia vagy sem. Ezer ember, ezer hozzáállás. De pl Kína-szindrómával riogatni az embereket és ezt szakértői véleményként tálalni, na ez egy egészen más dolog. Hangsúlyozom, nekem nem azzal van a bajom, hogy valaki elveti az etomenergia lehetőségét és minden áron kűzd ellene. De ezt tegye úgy, hogy pontos ismereteket szerez előtte és sem magát, sem másokat nem tájékoztat félre.

Kb. fél órát adok és megjelennek a sötétzöldek, akik pedig majd jól megmondják, hogy a szélerőmű ördögtől való, mert veszélyeztetik a madárállományt, meg hangosan susog. Nekem a zöldekkel az a legnagyobb bajom, hogy nekik még a szar sem elég büdös.

flamer 2008.06.10. 12:51:33

AdamT:

csak még egy adalék: Ausztriában azért lehet annyi szélkerék, mert van egy rakat vizierőművük, amiket be tudnak állítani, ha nem fúj elég szél. Nálunk nincs, és - komoly szintkülönbség híján - nem is nagyon lesz. Ugyanis a különböző erőművek nem ekvivalensek egymással, azt nem lehet csinálni, hogy van X MW max. teljesítményű szélturbina, akkor le lehet bontani X MW atomerőművet vagy hőerőművet.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 13:00:36

flamer

ha érdekel a magyar helyzet, akkor ezt tudom ajánlani:

www.kep.taki.iif.hu/file/Huba_megujulo.doc

kanbatu 2008.06.10. 13:00:42

Adam T
Tökéletes ellenpélda igen, mert még nem alakultak ki a hosszantartó erőviszonyok. Ha megnézed az azóta megválasztott országgyűléseket, látod, hogy a kis pártok egyre kisebbek lettek, végül nagyjából ki is buktak, csak a nagyok hátán jutottak be, akik bejutottak, de létszámban sehol sincsenek.

Ha megváltoztatjuk a rendszert, és megszűnik a győztes mindent visz elv, akkor a visszaút a többpártosodás irányába sem egy vagy két ciklus alatt játszódik le.

kanbatu 2008.06.10. 13:02:07

Mellesleg 90-ben még csak négy százalék volt a küszöb, és ez az egy százalék is sokat számít.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 13:06:03

W
igen, ez kb. olyan, mint az a tény, hogy a globalizáció-ellenesség globalizálódik...

amennyire én tudom, eléggé necces volt a helyzet Pakson. Azt pedig sosem állította, hogy biztosan itt a világvége...

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 13:07:55

kanbatu
a KDNP 6,9%-kal jutott be és ők voltak a legkisebbek...

w 2008.06.10. 13:15:48

AdamT

Egyetlen atomtudós vagy paksi-hapsi sem állította, hogy nem volt necces a helyzet. Sokat lehetett akkoriban olvasni és hallani a szakmai oldalról, hogy mi is történt VALÓJÁBAN. Aki konyít valamit a fizikához az megértette, aki nem az nem, csak fogta, hogy baj van. És lehetett volna nagyobb baj is. De az nyilván nem olyan "látványos", mint egy Kína-szindróma.
Pont az a legnagyobb baj az Illéssel, hogy pl jelen esetben nem utána jár és a valós veszély lehetőségét ismerteti, hanem egy populista, áltudományos ám kétségtelenül nagyon figyelemfelkeltő marhasággal áll elő. Nem hiszem, hogy sokkal nagyobb energiájába került volna az igazságot körbejárni, mint kiagyalni ezt sületlenséget.
És innentől kezdve én a többi általa előadott "szakmai véleményhez" is így állok hozzá.

luna · http://happyday.freeblog.hu/ 2008.06.10. 13:19:31

Remélem nem úgy fog alakulni egy új zöldpárt, hogy majd az Illés Zoltán megalapítja, aztán meg innen-onnan, különböző pártokból átlépnek a politikusok. Így semmi értelme nem lenne, őket már ismerjük. Új, hiteles, elkötelezett emberek kellenek. (A parlamenti küszöb leszállítása 1%-ra amúgy sok esélyt adna több új pártnak is)

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 13:23:32

"Fodor Gábor (SZDSZ) és Illés Zoltán illetve Pap János (Fidesz) szerint rábólintás helyett az előzetes, elvi hozzájárulás lenne az Országgyűlés feladata egy olyan súlyos döntésben mint a paksi atomerőmű üzemidejének meghosszabbítása.

Eddig nem számolt be a média furcsa mód az erről szóló, hétfői, közös módosító javaslatukról."

bővebben itt: www.vedegylet.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=320

W
arról vitatkozhatunk, hogy milyenek Illés módszerei, de az, hogy a szándéka jó, az szerintem megkérdőjelezhetetlen.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 13:25:44

luna
ebben az esetben lenne Jobbikunk, MIÉP-ünk, Kommunista Pártunk a parlamentben

szerintem nem lenne ez baj, de rendesen átalakítaná a mostani rendszerünket

68nyara 2008.06.10. 13:26:07

AdamT: amennyire te tudod elég necces volt...ezen pontosan mit is értesz?

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 13:30:15

68nyara
"A sérült nukleáris üzemanyag biztonsági kockázatot jelent, és akadályozza az akna rendeltetésszerű használatát.”
A Környezetvédelmi Felügyelet jelentésének egy szelete.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2008.06.10. 13:31:07

Ez a fickó ott ásta el magát végképp nálam, amit 2005-ben művelt, amikor a szoci-szadeszes kormány megnyittatta a Sió-csatornát. Illés ekkor az összes médiát többször végigsiránkozta azzal, hogy a kormány hazudik, mert nem igaz, amit állítanak, hogy a tó vízszintje rendkívül magas, és a kormány ezzel a lépéssel tönkreteszi a Balatont.

Na most balatoni gyerek volnék, úgyhogy abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy azokban a napokban egy Balaton körüli bringázás keretében a saját szememmel láthattam, mi a helyzet a vízállás terén. Az igazság az, hogy kurva magasan állt a víz. A tó csordulásig telt, az ártereket, még a korábban mindig szárazon álló ártereket is mély víz borította, a tavon kívül pedig mindenhol olyan mezők, rétek vizesedtek el (pl. a Szigligetről Keszthely felé vezető műút két oldalán), ahol az öregapám sem látott még vizet korábban.

Ez a barom Illés ezt nyilván tudta. Mindenki tudta, aki akár csak kiment a tó partjára, de az ország lakosságának 98%-a nyilván nem láthatta a saját szemével a helyzetet, úgyhogy azt a 98%-ot simán meg lehetett vezetni ezzel a hazudozással.

A lényeg: kreálni kellett még egy területet, ahol fúrni lehet a maszopot, és a csávó gátlástalanul kihasználta a helyzetet. Nem vagyok különben kormánypárti, hányok az egész bandától, de ennek az Illésnek a felelőtlensége elképesztő. Napokig tele volt vele az összes híradó, ahogy követelte, hogy zárják le a zsilipeket, mert ki fogják szárítani a tavat a hozzá nem értő MSZP-sek.

Egyébként a következő évben rohadt nagy esőzések voltak, és nyárra megint állat magas volt a vízszint, szóval ha kb. ezt a zsilipmegnyitást a kormány nem lépi meg, akkor 2006-ban kiöntött volna a tó, és katasztrófa lett volna a vége.

Hát ennyit Illésről.

is 2008.06.10. 13:33:01

a bolgár erőművel az a baj, hogy csernobili típusú, azaz grafit lassítóközeges, és nem nehézvizes (mint a paksi is). a grafit bennéghet egy túlszaladáskor (lásd csernobil), a víz meg elforr a hőtől, és magától leáll a túlszaladás. nem lehet elégszer elmondani: paks nem képes (még ha akarna se) csernobili robbanást okozni. a bolgár igen, azért kell leállítani.

is 2008.06.10. 13:34:30

@W: a pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve...

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 13:39:24

is
ez így van.

ettől függetlenül paks is tud környezeti katasztrófát okozni

a szélerőmű meg nem :)

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 13:43:21

Egyébként ez azért meddő vita, mert az EU célkitűzése az, hogy 2040-re Európa energiaellátásának 40%-a megújuló forrásból legyen előállítva.

becquerel · http://energiaalsag.blog.hu 2008.06.10. 13:44:46

is: "a bolgár erőművel az a baj"
hát nem ez a baj...
"csernobili típusú"
nem az
"nem nehézvizes (mint a paksi is)"
Mind2 könnyűvizes...
stbstb

rexades 2008.06.10. 13:48:24

Illés Zoltánra reagált az Országos Atomenergia Hivatal nevében dr. Szatmáry Zoltán egyetemi tanár is, mivel egetverő ostobaságokat terjesztett a Kossuth rádióban:

www.haea.gov.hu/web/v2/portal.nsf/hirek_hu/78D0B341B79B9DDFC12571FE004EF286?OpenDocument

Véleményem szerint Illés egy tipikus médiazöld, médiafelületért bármire képes, nem érdekli egyáltalán, hogy nincsen igaza, ő ha érdekében áll, rémhíreket terjeszt. Nem válogat eszközökben, ez az igazi baj vele.
Az, hogy ezt jószándékból teszi, már másodlagos kérdés, de hallgatva őt, kicsit kételkedem...

Illés maga a környezeti katasztrófa.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 13:48:29

becquerel
most bajban vagyok

akkor mi a baj a bolgár atomerőművel?

rexades 2008.06.10. 13:50:09

Most látom, az én általam belinkelt cikkel már megelőztek... :-)

becquerel · http://energiaalsag.blog.hu 2008.06.10. 13:53:19

AdamT: Kozloduj korábbi "biztonsági filozófia" áldozata lett. A védelmi rendszereket nem az elképzelhető legsúlyosabb balesetre méretezték, azaz egy ilyen baleset esetén nem sok minden védené meg a környezetet. Kozloduj 1-4 mellett még a szlovákiai Bohunice 1-2-t is be kell zárni.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 13:58:05

rexades
Az Országos Atomenergiai Hivatal szerinted mennyire független szervezet?

rexades 2008.06.10. 14:03:32

AdamT: Nem független, de szakmai alapon érvel.

Az Illés-úr által emlegetett Kína-szindróma szerinted mennyire megalapozott természettudományosan?

Illés Zoltán:
,,…óriási kockázata van annak, amit művelnek, amit tesznek. Ugyanis van egy jelenség, amelyet egybeégésnek hívnak. Ez pedig a közel 4 tonna dúsított uránérc esetében azt jelenti, hogyha a tartály, amelyben most ott vannak ezek a fűtőelemek, a tartály 3,6, közel 4 tonna dúsított uránércéből 4 kilogramm mennyiség egy kupacban áll. Akkor előáll az a helyzet, előállhat az a helyzet, kérem, hogy így hallják meg, feltételes módon használtam, és ne adja a Jó Isten, hogy előálljon az a helyzet, amelynek következtében egy egybeégés folyamata történik. Ilyen egybeégés, csak jelzem, az Egyesült Államok egyik atomerőműve esetében már megtörtént, aminek a következménye, ugyanúgy, mint ahogy mondtam, először is 100 Celsius fokon, ha megvan ez az egybeállás, ez az összeégés folyamata, forr a víz, 1000 C felett hidrogénre és oxigénre bomlik. Robbanóelegyet alkot. Ugyanakkor, ahogy a hőmérséklet emelkedik, Aszódi úrnak tökéletesen igaza van, a hőmérséklet emelkedésére az urán folyékonnyá válik, s mint legnehezebb fém, keresztül megy betonon, acélon, mindenen. S elindul a Föld középpontja felé. Nem ez a probléma. Hanem az, hogy ahol vizet érint, ezen a hőmérsékleten hidrogén és oxigénre való bomlás történik. A hidrogén pedig mintegy kráterből újból és újból vulkánszerűen kilöki magából a radioaktív anyagokat. Ennél az esetnél, Paks esetében nukleáris robbanás soha nem következhet be. Ugyanakkor ez a kráterjelenség, ez az egybeégés folyamata, ez a hidrogénrobbanás nagyon nagy kockázattal előfordulhat, s ezt a jelenséget különben úgy hívják, hogy Kína-szindróma. Mert ott az Egyesült Államokban, amikor ez bekövetkezett, mert átmegy a folyékony urán a Föld másik felére, ahol Kína található."

Szerinted, hogy jutna át a folyékony urán a Föld másik oldalára? (gravitáció...)

Szatmáry válaszát meg tudod cáfolni szakmailag?

becquerel · http://energiaalsag.blog.hu 2008.06.10. 14:08:03

Csak azt nem értem, hogy ez a levél mit keres az OAH oldalán.

rexades 2008.06.10. 14:11:57

Szerintem az OAH kötelességének érezte, hogy szembemenjen a riogatással... Nagyon magas volt a labda.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 14:22:10

rexades
sajnos pont annyira értek a fizikához, amennyire a biológiához
hallottam/láttam/olvastam érveket pro és kontra, azt már megállapítottam (de legalábbis elfogadtam) hogy Illés módszerei sokaknak lehet unszimpatikus
és szerintem az OAH-nak pont annyira érdeke védeni Paksot, mint Illésnek támadni

rexades 2008.06.10. 14:34:57

AdamT: Nem kell mindenkinek érteni ezekhez, de ez egy olyan téma, amikhez szükségesek előzetes ismeretek, hogy véleményt alkothassunk.
Illés Zoltán ezzel él vissza.

Az atomenergia mellett és ellen rengeteg szakmai érvet fel lehet és fel kell hozni, de butaságokat nem szabad terjeszteni, mert akkor a vita lényege veszik el.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.10. 14:41:51

rexades
Paks ügyében nem alkottam véleményt. Sőt! Elég óvatosan fogalmaztam. "amennyire én tudom".
Ha akkora baj lett volna, akkor Illés lett volna az első, aki elköltözik. De legalábbis páran biztos csomagoltak volna.
Ez arra volt "jó" (mert ezt ugye nem tudom eldönteni, hogy jó-e), hogy felhívja a figyelmet az atomerőmű veszélyeire. Megtette.
A cél meg szentesíti az eszközöket.

Egyébként teljesen egyetértek Veled.

becquerel · http://energiaalsag.blog.hu 2008.06.10. 15:10:25

Szerintem az OAH
1. nem volt megszólítva Illés által, tehát nem volt mire válaszolnia
2. ha mint engedélyező hatóság mégis érintettként tekintett magára, akkor miért nem válaszolt (bár nem volt mire), és miért csak egy, az OAH-tól elvileg független intézmény munkatársának nyílt levelét tette közzé?

Ez az egész így olyan, khmm, furcsa. Olyan "egy a tábor" érzetet kelti az emberben, csakhogy ennek mégis máshogy kellene kinéznie.

katicaboglarka 2008.06.10. 16:07:28

AdamT: Tudom, tudom, mit jelent ez, viszont kell egy kis szín a politikai életbe, szerintem ez a kétpártrendszer-szerűség nem működik, kifáradt, ráadásul így több esélye lenne egy új, normális zöldpártnak is (és sok más "szalonképes" új, kicsi pártnak), ami fontos lenne, s jelenleg ez a cél sincs képviselve igazán.
süti beállítások módosítása