HTML

ELKÖLTÖZTÜNK: lehetmas.blog.hu

Az LMP egy ország- és világmegváltó politikai kezdeményezés a fenntarthatóság, igazságosság és részvétel jegyében. Hisszük, hogy lehet más a politika - ha Te is teszel érte!

Linkblog

Friss topikok

Címkék

adózás (5) akció (1) aktivizmus (1) alkotmánybíróság (2) anarchia (1) anima sound system (1) antifasizmus (2) antirasszista (1) áram (1) atom (1) autó (2) babarczy (1) baloldal (3) bencsik (1) bizalom (1) boda (1) bodoky (1) bokros (1) boldogság (5) börtön (1) bringa (1) bringaút (1) buli (5) bulvár (1) cégmérce (2) civil zugló (1) critical mass (3) csillag (2) csr (1) demokrácia (18) demokrata (2) diktatúra (1) duna kör (1) egészségügy (1) elégedettség (6) elek istván (3) elek pista (1) elemzés (1) életminőség (4) elhízás (1) elit (8) erkölcs (2) etikus fogyasztás (2) európai unió (1) fam (2) felelősség (13) fenntarthatóság (7) fesztivál (1) fodor (3) foglalkoztatás (3) fogyasztás (2) forradalom (1) fülöp sándor (1) gaia elmélet (1) gárda (2) gáz (3) gdp (2) globalizáció (4) globkrit (5) gyurcsány (3) hadiipar (1) hanem (1) háttér (1) hedonizmus (1) herbert (1) hírlevél (2) hőszivattyú (1) illés (2) index (1) izland (1) izrael (1) jávor (3) jobboldal (3) kampány (3) kapitalizmus (4) kaukázus (1) képregény (1) kerékpár (2) kerékpársáv (1) kerékpárút (1) kettős mérce (1) kihalás (1) kisebbség (1) kisebbségek (1) kis jános (1) klíma (1) klímapolitika (1) klímaváltozás (4) kocsi (1) kóczián (1) költészet (1) költségvetés (6) korrupció (1) közélet (9) közlekedés (4) közösség (1) közvélemény (5) külpolitika (3) kultúra (1) kürti (1) kutatások (2) kvóta (1) lakáj (2) lehet más a politika! (1) lehet más a politika? (24) lehet mas a politika? (1) lengyel (1) levegő mcs (1) lézer (1) liberalizmus (2) lmp (1) lonley planet (1) lovasi (1) magyar (1) magyarországi zöld párt (1) majtényi (1) média (1) megmondás (20) megoldás (1) metszőolló (1) mszdp (1) mszp (1) nagykörút (1) napi ász (1) narancs (2) nehézipar (1) nemzetiségek (1) neokon (1) népegészségügy (1) ngo (1) nyílt levél (1) ökológiai lábnyom (1) ökopolitika (9) ökopolitikai műhely (1) ökotrip (3) olaj (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkéntesség (2) önkormányzat (1) orbán (1) orbán viktor (1) őszöd (3) parlament (5) pártfinanszírozás (3) pártok (8) pécs (2) pénz (5) pláza (1) pogrom (1) politika (26) politikai filozófia (1) pozitív gondolkodás (1) pride (2) prieger (2) program (6) radikális (1) rauschenberger (1) rendszerkritika (5) rendszerváltás (5) sajtó (7) sajttáj (1) scheiring (2) schiffer (12) schmuck (1) soft power (1) sólyom (2) sport (1) sportegyesület (1) superman (1) szakértő (1) szalai erzsébet (1) szdsz (5) szegénység (1) szélsőjobb (5) sziget2008 (1) szkepszis (1) szmogriadó (1) sztrájk (1) tájékoztatás (1) tarka magyar (1) természet (1) tibet (2) tömegsport (1) tordai (2) tudás (1) tudatos vásárló (1) túlkapások (2) tv (1) új párt (9) unió (1) unokáink élete (4) utca embere (1) útlezárás (1) válság (4) várnai (1) vastagbőr (1) vay (9) védegylet (2) vélemény (3) vida (1) villanyautó (1) visszhang (4) vita (20) wildmann (1) zászlóbontás (2) zene (2) zengő (1) zöld (12) Címkefelhő

Recycled war

2008.08.31. 21:33 :: Rigo'

Vasárnap reggel mondták a rádióban, hogy Izrael beindítja a villanyautó projektjét, melynek keretében 500 töltőállomást építenek ki országszerte. A szükséges áramot a sivatagba telepített napelemekkel tervezik biztosítani. A cél (ha jól hallottam) 2020-ra 20 %-kal csökkenteni az olajimportot. Király! Csak így tovább!

Aztán végiggondolotam, hogy mire kell majd nekik az olaj, ha végül a teljes közlekedést villamosították, hiszen fűteni nem szoktak, a vegyipar nem fogyaszt annyi olajat, ellenben a hadiiparuk és a katonai költségvetés az igen.

Talán csak kényes helyzetük miatt, de mindenesetre nem támogatták Irak lerohanását katonailag. (Sőt, ha jól emlékszem talán ellenezték is.) Ez már csak azért is derék, mert ciki lenne kizárólag a tankokba való olajért háborúzni... :)

Viszont ha fenntartják a haderejüket (amire a következő jópár évtizedben sajnos biztosan szükségük lesz még), ellenben az olajfelhasználást folyamatosan csökkenteni akarják, akkor az csak egyet jelenthet...

Napelemes tankokat és hidrogén meghajtású rakétákat! Bizony, még a taposóaknák is újrahasznosított műanyagból készülnek majd! :-P Éljen a fenntartható hadiipar!

 

 

16 komment

Címkék: közlekedés izrael olaj áram villanyautó hadiipar

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmasapolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr89642450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seth 2008.09.10. 16:18:09

Szeretném megjegyezni, hogy orbitális tévedés hogy a vegyiparnak nem kell az olaj.

valójában az fogyasztja a legnagyobb részét:
-a vegyipar energiaigényes, ezen belülis a hőenergia az egyik legfontosabb. (Krakkolás, pirolízis.)
-műtrágyagyártás alapanyaga
-gyógyszeripari alapanyag
-műanyagipari alapanyag
stb.

A főn indok inkább az lehet hogy az olaj lassan tényleg tartósan méregdrága lesz, vagy az arab államokkal ha elmérgesedik a helyzet akkor egyáltalán nem lesz olaj.

A terv maga nagyvonalú és támogatnivaló. Annak az országnak minden adottsága megvan hogy megvalósítsa a napenergiás álmait.

Rigo' 2008.10.15. 22:14:50

Izé... Föcitanár volnék, de inkább utánanéztem, hogy mennyire voltam hülye. Szóval egy vegyipari cég vezető beosztású alkalmazottja szerint a vegyipar a következő arányban oszlik meg az egyes ágazatok között:
műanyaggyártás 7-8 %
műtrágya és vegyszergyártás 14-15 %
kőolajfinomítás 70-75 %
a maradék 2-9 % meg legyen az egyéb kategória :)

Szóval szerintem nem volt annyira orbitális tévedés, pláne, hogy az izraeliek vélhetőleg nem fognak műtrágyát gyártani, amikor az oroszok baromi olcsón és tonnaszám állítják elő azt.

No

tódi24 2008.11.16. 12:07:00

Szia Riggerjack!

Miért van az, ha valami konzervatív hazánkban, ott feltétlenül megjelenik a zsidókkal szembeni fenntartás, a zsidókkal szembeni ellenállás? Tovább megyek: fajgyűlölet.
Én azért vagyok itt ezen a blogon, mert úgy gondolom (gondoltam), hogy kell egy kissé konzervatív erő, ami nem szélsőjobb.
És akkor már rögtön megjelenik a fenntartás, az agyrém, az összesküvés elmélet, ha a zsidókról van szó.
Azt amit ők a II. vh-ban elszenvedtek azért ők joggak lehetnének a legfajgyűlölőbb nép, de ha ismersz zsidókat, akkor azt is tudod, hogy ők nem a múltjukat bosszulják meg, hanem szüleik, nagyszüleik helyett ÉLNEK. Amit mi fehér nem zsidók, különösen a magyarok nem tudunk. Mi a szörnyűségeinkből, a múltunkból csak összesküvés elméleteket tudunk gyártani, nem utolsó sorban nem tanulunk hibáinkból és sorozatosan elkövetjük ugyanazokat a hibákat.
Mellékesen ha van faj, ami mint faj nagyobb népírtást szenvedett el mint a zsidó, akkor mondj egyet, mert abban az esetben úgy gondolnám, hogy nem a zsidók azok, akiknek be kell rendelkezniük VÉDELEMRE.
Borzasztó és hatalmas méreteket öltött az értelmetlen fajgyűlölet hazánkban, és összeesküvés elméletedet tekintve azt gondolom, hogy téged sem és az LMP-t sem kerülte el. Ez roppant mód szomorúvá tesz éppen azért, mert azért verem a billentyűzetetet ezen a blogon, hogy legyen már egy konzervatív erő, aki a jobbikkal harcba száll a szavazatokért és aki egyben nem szélsőjobb. Annak ellenére teszem ezt, hogy én magam liberálisabb vagyok (bár konzervatív liberális) annál, amit ti képviseltek.

Egyébként pedig egyetértek seth elgondolásával.

Mellesleg azt is megosztom veled, hogy a zsidók közt mivel több a szellemileg szabad ember, mint bármely "faj" között ezért arányaiban sokkal nagyobb mennyiségben találsz köztük állandó termszetjárót, termsézetszeretőt, természettisztelőt. CSak azért, hogy ez a tény se kerülje el a figyelmed. lehet, hogy nagy részük nem köti ki magát minden politikai rendezvény színhelye előtt, csak egyszerűen jól érzi magát a bőrében és kimegy a szabadba, de mindenféleképpen sokaknak nagyon fontos a természet, és történelmi múltjukat tekintve fontos lehet nekik az is, hogy ezt a természet adtat szabadságot még gyerekeikkel, unokáikkal együtt is élvezhessék. Ezt statisztikailag nem mérte fel senki, én csak empirikus tapasztalataimra, és különbőző zsidó honlapok, közösségi lapok, ismerkedési honlapok tanulmányozásából vettem le. Jómagam nem vagyok zsidó csak érdekelnek mint emberek, érdekelnek, mint olyan emberek, akik tanulni tudnak a múltjukból a magyarokkal ellentétben. Legalábbis a magyarországbeli zsidókon ezt látom.

S persze végül egy kérdés. Sokak vágják a fejemhez, hogy negatív vagyok az lmp-vel szemben, s hogy azok akik mellékesen beírásaikkal fenntartják ezt a blogot ugyanilyenek, mert nem tudjuk elhinni azt, hogy egy terv mögött valami jó dolog áll és nem hatalom és pénz. (Ez persze nem igaz ellenkező esetben nem próbálnék (és mások is) nektek konstruktív, építő kritikával szolgálni.)
Ebből a megközelítésből ezt a cikket te hogyan gondoltad?
Én higyjem el, hogy te és a társaid jó szándékú emberek tömege, amikor leraksz elém egy ilyen cikket, amiben te is a hátsó szándékot keresed?
Azt mondják mindenki magából indul ki. Lehet, hogy igaz, lehet hogy nem, de hogy sokan a zsidók megvetéséből indulnak ki az egyszer biztos. Bocs. De írásodból ezt éreztem ki. Bár ne ezt éreztem volna.

Buga_Jakab 2008.11.16. 15:05:57

Kissé Izraelre volt kihegyezve a cikk, de amikor olvastan, elnézőbb voltam, hiszen végülis megújulós téma, meg anti-militarista.

Most, hogy van itt egy nálam szorgosabb (meg elvszerűbb, következetesebb) fórumozó, újra kinyitottam az írást. Bár ne tettem volna. A cikk netes címe: lehetmasapolitika.blog.hu/2008/08/31/erik_megmondta_izrael_felfogta

Lehet, hogy balek voltam, amikor azt hittem, hogy ez egy megújulós meg anti-militarista írás? Igazából ez Izraelről szólna?

Kedves TASZ meg Védegylet múltú Lehetmások, kérlek, mondjatok erről valamit.

Jakab

Rigger 2008.11.17. 09:45:56

:-)
Lehetmással még azon poénkodtunk, hogy cionistának fognak tartani. Félelmetes, hogy mennyire ráparáztok minden bejegyzésre. Okés beszélgessünk erről egy kicsit, bár a cikket csak azért írtam, mert akartam valami vicceset írni, de "legnagyobb sajnálatomra" nem egyezett a helyzet az Erik a vikinggel, ahol azért fosztogattak, hogy legyen pénz a következő hadjáratra. Erre rímelt volna az, hogy a tankokba való olajért háborúznak... :-)

Nekem temérdek barátom, illetve nőbarátom zsidó származású, sőt (nem 1x) bírtam udvarolni is zsidó lánynak. Szóval ezt a parát hagyjuk. Az LMP pedig azt hiszem tudathasadásos állapotba kerülne, ha a "konzervatív" értékei mellett antiszemitává válna.

Izrael külpolitikájval pedig nem értek egyet, de ez nem az LMP álláspontja. Én személy szerint elítélek minden háborút amióta első és másodkézből "a gonoszság tengelyében" élő emberek barátságosságáról és emberszeretetéről sikerült meggyőződnöm.

Zárójelben megjegyezném, hogy több Izraelben élő (amúgy atom jófej) srácnak is az volt az álláspontja, hogy a palesztinokat ki kellene irtani, egyszerűen nincs más megoldás már a helyzet megoldására. Jó, hogy ez az átlagember álláspontja, de attól még elfogadhatatlan és kár hogy ide jutottak.
Főként, hogy ha egy kicsit is pacifistábbak lettek volna, akkor szerintem máshol alapítják meg a zsidó államot. De ebbe ne menjünk bele, mert nagyon félrevisz és rengeteg valóban fontos munka van a héten (a rendes melómon túl), szóval engedelmetekkel ezzel a témával nem foglalkoznék többet.
Inkább gyertek a vitakörökre beszélgetni a korrupció megállításáról!

Buga_Jakab 2008.11.17. 13:41:28

Kedves Jack!

A korrupció ügyben fületek botját sem mozdítottátok egy hónapja a bejegyzésemre, pedig úgy véltem, épp akkoriban föl lehetett volna vetni a pártfinanszírozási javaslatotokat. Így kisebb lelkesedéssel, de valószínűleg megfogadom invitálásodat a vitakörre.

Kedves Jack barátom, akit eddig itt többször rendes embernek neveztelek! Jófej vagy, írsz egy cikket, majd hosszabb válaszcikket is, ezutábn egyoldalúan lezárod a kérdést - "fontos munkák" miatt. Hm. (Én még hallottam élő párttitkár szájából, hogy "nem nyitottam vitát. :)

Engedelmeddel én is mellébeszélek egy kicsit. Életem három nagy szerelme közül az egyik szintén zsidó volt. - Na és? Mi köze ennek általában a zsidóknak? Ne haragudj meg érte, a szoft antiszemiták szokták így kezdeni, hogy nekem is vannak zsidó barátaim ...

Örülök, hogy előzetesen jót mulattatok a dolgon, ez az "Erik" valóban poénkodásra utal. OK. Ti nem komolyan "izraeleztetek", csak a poénból.

Jómagam, mint tudod, nem lépek politikai pályára, de fórumozóként sosem poénkodnék Izraellel, a hadiiparával, mert:
- abban a régióban nem kérdés, hogy kell hadsereg, ha optimista vagyok, még ebben az évszázadban biztosan,
- olyan országban élünk, ahol bevett dolog a zsidózás, és egyik kedvenc fordulatuk, hogy Izrael agressziójával indokolják saját gyűlöletület (megjegyzem Szovjetúnióban is "anti-cionizmus" volt a zsidózás fedőszövege).

Lehet, hogy én túl réges szocializálódott mókus vagyok ('81-ben azért nem vettek föl "a" pártba, mert szóvá tettük az egyik pártvezető antiszemita kijelentéseit :), de szerintem komoly ember ne poénkodjon ilyesmivel. Manapság trendi módon úgy tudom, politikai korrektségnek mondják ezt.

Szóval Nektek, mint Leendő Politikusoknak rosszabbul áll az ilyen szöveg, mint ez sörözőben poénkodó primitív polgártársunknak. Főleg olyan szerveződésnek, amelynek számos vezetője a TASZ-ból meg a Védegyletből indult. (Megjegyzem az ő véleményükre voltam kíváncsi, de érdekes volt olvasni a tiédet is.)

Üdv: Jakab

Rigger 2008.11.17. 14:15:55

Kedves Jakab!

Egyre inkább az az érzésem, hogy nem értünk haragszol, már megbocsáss. Amit itt lenyomtál, az szerintem kőkemény szőrszálhasogatás. (Vagy nálam is paranoiásabb vagy, amiért meg nem irigyelnélek.)

Nem vagyok semmilyen szempontból rasszista, és nem helyeslem azt a demagógiát, hogy egyetlen embercsoportot tegyünk felelőssé bármilyen problémáért, még ha nagyon kényelmes is, és könnyű vele népszerűségre szert tenni. Bushtól Hitlerig, vagy akár a jobbikot is vehetem, mindenki erre a jól bevált módszerre játszik rá, ami a lehető legtávolabb áll az LMP-től és tőlem.

Azért írtam, hogy nem reagálnék többet mert tényleg rengeteg a munkám és az LMP-ért is sokat vállaltam. Ha egy kicsit is támogatod az ügyünket akkor nem megsértődsz azon, hogy mit nem csinálunk, hanem örülsz annak, hogy valamit csinálunk. Esélyünk sincs olyan embert találni, aki az összes kommentedre reagálni tudna és legyünk őszinték: szerintem nem is feladatunk.

Ha egy írás kapcsán gondolataid vannak az jó és el is olvassuk ezeket, de minél inkább működni akarunk annál kevesebb erőforrásunk van és talán megérted, hogy a kampányok és az FR prioritást élveznek a blog kommentelésével szemben.

Tényleg sokat tudnál segíteni nekünk, vagy az ügynek ha részt vállalnál a munkákban, de ha állandóan csak a hibákra hívod fel a figyelmet azzal nem segítesz, csak a kedvünket lohasztod; miközben mi is látjuk a hibák zömét. Épp csak nem mindig van erőforrásunk megoldani őket.
Tudod, mi valóban a semmiből kezdtük és ezért még sokáig (sőt szerintem mindig) fogunk bénázni.
Ettől még megmarad az az érzésem, hogy a lehető legjobban töltöm el a szabadidőmet, amikor az LMP-nek dolgozom.

Komolyan bosszant a bejegyzésed. Soha nem különböztetem meg származás szerint negatívan az embereket. Izrael külpolitikáját pedig szívem joga ugyanúgy bírálni, mint mondjuk az USÁét, vagy akár Magyarországét.

A vezetők meg hála istennek nem blogolnak, mert akkor tényleg semmi nem haladna...

Alászolgája,

Rigó

lehetmás 2008.11.17. 14:54:13

Kedves tódi24, Jakab!

Olvasva a posztot, és még inkább: személyesen ismerve Rigót, biztosíthatlak titeket afelől, hogy a bejegyzésnek semmi antiszemita éle nincs. Ezzel persze nem akarom elkerülni a vitát, ha erre van igény, hajrá, csak jelezném, hogy az én olvasatom (pedig igazán kényes vagyok a témára, trust me) Jakab első interpretációjával vág egybe: ez számomra is "megújulós téma, meg anti-militarista". Higgyétek el, nagyon rosszban lennénk Rigóval, ha tényleg zsidózna, de szerencsére esze ágában sincs így tenni, ezért aztán haverok vagyunk.

Ennek megfelően Tódi szavaival egyet tudok érteni, azzal a megszorítással, hogy most árnyékra ugrottál. Sebaj, előfordul mindenkivel :)
Az ideológiai viszonyulásokról: mi nem vagyunk konzervatívak, sőt: mi vagyunk az egyik legprogresszívebb politikai erő Magyarországon, ami azt illeti. Az ökopolitikáról és annak politikai filozófiájáról hadd ajánljak figyelmedbe egy cikket a Politika.hu legfrissebb számából (még nem is elérhető a neten), vagy annak egy korábbi változatát: magyarinfo.blog.hu/2008/08/06/p603240
Mi kb. ezt gondoljuk magunkról - akkor most újra: libsibb-e vagy? :)

tódi24 2008.11.17. 15:10:02

szia kedves rigger!

Egyrészt a Jakabbal tökéletesen egyet értek. Nem akartam válaszolni, de tökéletesn úgy gondolom mint ő. Én amikor zsidózást érzek ki valakinek a szavából aki nekem fontos, akkor elmondom, hogy én is az vagyok (főleg érdekes ez szerelmi viszonyban). Persze nem igaz. CSak a reagálás kedvéért. Akkor jön a szokásos duma, hogy végülis nem baj, meg hogy végülis nem is vagy olyan mint a többi, vagy hogy volt már zsidó barátnőm, meg ilyesmi.
Ha őszinte akarok lenni egy leendő politikussal szemben akkor azt kell hogy mondjam: előbb kellett volna gondolkodni és akkor nem kellett volna magyarázkodni. Ha pedig nem így tettél, akkor fogadd méltósággal a jogos bírálatot. Illetve ami még fontosabb, hogy tanulj belőle, hogy ilyen cikket egy politikus nem tehet fel sem egy blogra, sőt nem hagyhatja a száját el egy ilyen (ne haragudj meg érte) "duma". Főleg meg nem akkor, amikor én és a hozzám hasonló akár liberálisok, akár konzervatívok azt várják ettől a párttól, hogy élesen el lehessen határolni a fajgyűlöleti vonaltól.
Én a helyedben megköszönném, hogy ketten, sőt hárman hívták fel a figyelmed erre.

Kettő:
Ezt írod:
"Azért írtam, hogy nem reagálnék többet mert tényleg rengeteg a munkám és az LMP-ért is sokat vállaltam. Ha egy kicsit is támogatod az ügyünket akkor nem megsértődsz azon, hogy mit nem csinálunk, hanem örülsz annak, hogy valamit csinálunk. Esélyünk sincs olyan embert találni, aki az összes kommentedre reagálni tudna és legyünk őszinték: szerintem nem is feladatunk."

Nem feladatotok reagálni persze. Ez igaz, de ha nincs rá időtök, hogy kommunikáljatok, akkor az a jövőtök szempontjából sajnálatos. Nézd meg, hogy mi lett a tarkamagyar blogjával. Éremes átkattintani oda. Mellesleg az egyetlen ember éppen Jakab ott, aki megvédi a civil szerveződéseket még azzal is, hogy ostorozza őket.
Jelenleg ha őszinték akarunk lenni akkor ezt a blogot is mi tartjuk fent, mint dinamikus blogot és ha az öt-hat ide irogató emberke elhagyja a blogotokat (építő kritikáikkal együtt), akkor bizony ez a blog is meghal.
Akkor bizony már akkor sem tudnátok a bejegyzésekre válaszolni, ha akarnátok.

És hidd el, hogy ezek az ostorozások nem a kedvetek lelohasztását hivatottak szolgálni. Ennyire nem foglalkozna veletek se Jakab se én, se más olyan akinek fontos leginkább a jobbik távoltartása a parlamettől, vagy maga az a tény, hogy új erők jelenjenek meg a parlamentben.

DE AMENNYIBEN NEM VAGYTOK TISZTÁBAN A KOMMUNIKÁCIÓ EREJÉVEL (ISMÉTLEM MÁR KISMILLIOMODJÁRA)AKKOR AZ EGÉSZ AMIT CSINÁLTOK ZÁTORNYRA FOG FUTNI.

Az, hogy csináltok egy blogot és azt mondjátok ti, mint üzemeltetői, hogy nem feladatotok az üzenetekre válaszolni az elég szomorú.
Egy nem dinamikus blog (jelzem neked, hogy ez egy internetes nap-ló) napok alatt képes elveszíteni az olvasottságát. Éppen ezért egy blogot addig, amíg nincs meg a személyi feltétele fenntartásának nem szabad megnyitni. Én pl. azért nem nyitok egy saját blogot, mert előfordulhat, hogy hónapokig rá sem tudok nézni.

Ja "Alászolgálja" kicsit durva szerintem egy leendő politikstól. De te tudod persze.

Mellesleg inkább most kapd meg ezeket a kritikákat, mint akkor húzd le a pártodat, amikor a véghajrában vagytok. Gondolj Kövér Lászlóra és a köteles megjegyzésére. Négy évet buktak rajta. :)

EGyébként pedig ha ennyi kis (egyébként építő) kritika lelohaszt, akkor nem tudom, hogy érdemes-e a politika nagy fájába vágnod a fejszédet.

Buga_Jakab 2008.11.17. 16:09:58

Kedves Jack! Említettem, hogy "A korrupció ügyben fületek botját sem mozdítottátok egy hónapja a bejegyzésemre"

Próbáltam egy jó ötletet adni (mint már sokszor).

Mondd, miért van, hogy csak a bírálatra van fületek? Akkor is rendszerint csak ideges elutasítás jön. Pedig a programotok tényleg nagyrészt szimpatikus. (Amikor megdicsértem, rákérdeztem, arra sem volt válasz.)

Sikeres pártszervezést!

svaleria 2008.11.17. 21:04:28

Kedves naplóm!

Teljesen el voltam ragadtatva a Duna tv 18-as híradójától valamiért. :)
Viszont hálisten és hála HVG-nek vagykinek mittudomén, :) meg a többieknek is, szóval videóztam kicsit, aztán ismijeimnek is felírtam a linket üzenőfalra. Nézegesék. Azt nem írtam oda, mi az az LMP, majd idővel megtudják szerintem, mi az. Minap gondoltam rá, hogy a "szélsőségesebbeket" ki kéne már szórni ismik közül, de hamar lebeszéltem magam róla. Emberek vagyunk, mindenfélék, ez az élet, az lenne MAGA az ELŐÍTÉLET, ha valakit, aki kedvesen segített pl. ismeretlenül is vírust irtani, azért ignorálnék, mert nem egy pártra szavaznánk. Ami még nem is biztos ugyebár, mert bárki bármikor megzöldülhet.
(Ja és remélem a Todi a blogon nem rám célzott azzal, hogy érték támadások. Mert én a magam nevében mondtam hogy bocs az offért˝ :)

jah, még el nem felejtem:

hvg.hu/itthon20081117_lehet_mas_a_politika.aspx?s=hk

Nacsá

u.i.: "Sikeres pártszervezést! "
Kösz Jakab, van meló vele, pedig engem csak a szele csap meg néha-néha.

svaleria 2008.11.17. 21:15:27

Micsoda rafinéria... :)

szóval ha mindezekre csak főoldal jön be, akkor a linket úgy ahogy van be kell kopizni böngészőbe.

tódi24 2008.11.18. 19:49:36

szia lehetmas!

Ez egy érdekes név ám. Te vagy az agy itt? vagy te vagy az általános véleményformáló?

A lényeg ebben rejlik:
"egymással versengő önzések ökológiai és társadalmi katasztrófa felé sodródó világa helyett az együttműködés és a közösségi önrendelkezés világát ajánlja."
Az önzést nem lehet megszűntetni. Az önzést jó irányba lehet kommunikációval a mentalitás megváltoztatásával terelni.
Ha úgy vesszük önző az is aki Nagy Magyarországot akar és önző az is aki csak nyugalmat szeretne végre.
Az önzés megszüntetését megpróbálta elérni Marx is, aztán kiderült, hogy nem is olyan egyeszerű ám, mert megszűntette vele az önzéssel előállított munkaértéket is. Végül a kommunista rendszerek a gazdasági és társadalmi fenntarthatatlanság felé sodródtak.
Ugyanakkor mégsem mondom azt, hogy az önzést nem lehet megszűntetni, de illuzió ezt elérni kommunikáció nélkül. És mégnagyobb illúzió az, hogy ez egy-két generáción belül bekövetkezhet. Elindulni rajta lehet, sőt el is kell indulni ebbe az irányba, de ennek szükséges és elégséges feltétele a NEGATÍV MÉDIATÖRVÉNY DRASZTIKUS felülírása.

Egy tanulmányom egy része, amely nem lett befejezve,mert a pozitív kommunikáció hiányában a verseny érdeklődők hiányában elmaradt, illetve a túlszabályozott rendszerben a tanulmányom terjedelmét tekintve sem fért bele. A tanumány címe (Negatív kommunikáció kedvezőtlen hatása Magyarország gazdasági és társadalmi fejlődésre. Szabad-e így? Lehet-e másként? Lesz-e másként?)
sites.google.com/site/exporetodi24/

Rigger 2008.11.20. 01:28:30

Kedves Jakab!

Hálás köszönetem a dicsérő szavakért, elnézést, ha udvariatlan voltam. Minden jó szó jól esik és ad egy csomó kis töltést az embernek.
Az ötletedet én másnap felraktam a belső listánkra, de több okból nem szavaztuk meg. (Korábban is volt róla szó és mindenféle okok miatt nem mozdultunk rá abban a formában. De nem azért mert nem jó ötlet és nem fontos...)

Tódi igazad van abban, hogy ti tartjátok fenn a blogot és nem tudom elmondani, hogy mennyire hálás vagyok, de hadd jegyezzem meg, hogy a miniszterelnök sem kommentálja a blogjára érkező napi többszáz bejegyzést. :) Hozzáteszem, nem hiszem, hogy annyira húsba vágó lenne (még) bárkinek is, hogy mit írunk, de mindenesetre jó visszajelzés, ha az emberek beszlégetnek a fórumainkon.

Izrael ügyében durván elbeszélünk egymás mellett és nem hiszem, hogy meg tudom világítani neked a nézőpontomat, ha a lehetmás szavai sem voltak elegek...

Amúgy nem szeretnék politikus lenni, de kedves tőled, hogy figyelmeztetsz, mire kéne figyelnem, ha az lennék. :) Én azért vagyok párttag, amiért pölö a zsidó vallás felvételén is gondolkodtam egy időben.
A dolog érdekel és nincsenek gátlásaim olyan tekintetben, hogy esetleg valakinek nem tetszik, vagy 'cikinek' érzi ha én ezt csinálom. Van benne persze egy adag példamutatás is.
De nagyjából tényleg annyi a célom vele, hogy minél aktívabban építsem az ökopolitizmust. Nem azért mert új párt kell ide. Inkább azért mert szerintem ez a gondolatiság (ami nem spanyolviasz) adja meg a választ szinte az összes civilizációs betegségre és teremt egészséges értékrenddel élő embereket...

Buga_Jakab 2008.11.24. 16:45:27

Kedves Rigó! Végre ez már nem recycled war, nem újrajátszott háború. :)

Igazad van: „Minden jó szó jól esik és ad egy csomó kis töltést az embernek.”

Oly annyira így van, hogy még a jámbor fórumozókra is igaz. Elvégre jóravaló emberek járnak ide (egy-egy vadulósabb cikkre ráröppent szélsősöket leszámítva).

Nálad, és – mint azt már említettem – Rebekánál egyértelműen ilyen barátságos megnyilvánulásokat látok. (Sajnos mindjárt van ellenpélda is, itt fentebb: „... Tódi szavaival egyet tudok érteni, azzal a megszorítással, hogy most árnyékra ugrottál. Sebaj, előfordul mindenkivel.” Ez bizony egy kisebbfajta otrombaság volt, főleg egy lánnyal szemben. Sajnos igaz a megállapításod fordítva is: ez „ellentöltést” ad az embernek.)

Ha már így eldiskurálunk: Két dolgot megértek a mostani helyzetetekben:
– állatira nincs időtök, ugyanakkor
– nyomasztó, hogy jönnek a fórumozók az ötleteikkel, véleményükkel, és reagálást várnak.
Szerintem sokat segítene, ha kialakítanátok, hogy milyen hosszászólásokra válaszoltok. Nyilvánvalóan nem kell az összes kommentre reagálni, nemcsak az időigény miatt, hanem mert az kérdés-felelet-szerűvé teszi a fórumot.
(1) Jómagam akkor hiányoltam a választ, amikor a cikk tartalmával volt szakmai ellenvetésem, és a szerző eltűnt.
(2) Számosan tettek itt javaslatot arra, hogyan működhetne közösségi üzemmódban a társalgás, a program-vita. Ezekre nagyon hiányzott a válasz. Akár csak annyi, hogy: kedves barátaink, túlvállaltuk magunkat, most egy ideig nincs időnk rá, de ezt-vagy-azt majd megvalósítunk belőle. Ehelyett jött egy-két jelzés, a hajszolt ember idegességével, hogy: nem érünk rá, sok fontos dolgunk van. Információban ez ugyanaz, de a jámbor fórumozó teljesen másként éli meg.
(+1) Nem a reagálás téma, de ide tartozik: hébe-hóba jön jelzés, hogy akut aktivista-hiányban szenvedtek. Talán segítene, ha összeállítanátok egy listát – lehetőleg vonzó megfogalmazással – milyen tevékenységbe lehet bekapcsolódni. Namármost. Amikor éppen azt kell leírni, hogy bocs ez jó ötlet de most nem megy, akkor lehet utalni erre az „étlapra”, hogy ugyanakkor barátaink, ebben várunk titeket / ebben nyílik tér az aktivitásotokra.
(3) Dicsérgettem itt a programotokat meg a válság/korrupció állásfoglalást, meg tettem is föl kérdést. Nem kaptam választ, amit jórészt meg is értek, mert van egy fórum itt a programról, meg egy az iwiw-en. Menthetetlenül keverednek a témakörök, elkanyarodik a beszélgetés. Mások is javasolták már, hogy témakörök szerint lehetne a programról tárgyalni, hozzáteszem: szépen sorjában, kezdve az érdekesebbekkel (vagy olyannal, ahol van a szakembereitek között valaki, aki egy témát gondozna :). [Olyat meg borzalmas olvasni, hogy akinek javaslata van, az küldje be a ... mélcímre – brrr. Amikor a hatvanas években újítási javaslatokat kértek, akkor legalább azt lehetett tudni, hogy azokat elolvassa a művezető meg a szakszervezeti titkár, itt meg csak egy lélektelen mélcím.]

Szóval, ez három típusa a helyzeteknek, amikor szerintem érdemes reagálni. Legalábbis és én ezeket javasolnám, ha pártot alapítanék. Sztorizás: Legutoljára a szomorú sorsú szocdem párt alakulásán voltam ott (januárban lesz húsz éve), ahol (elsőként) azt javasoltam, hogy ne alakuljunk meg így, hogy gyakorlatilag nem ismerjük egymást. A társaság fele határozottan ezen a véleményen volt, majd a második fele megalapította. Azután volt olyan, hogy a pártelnöké volt a székház második emelete, az ellenzéké az első. – Tehát én így látom, hogy mi lesz belőletek, azt majd meglátjuk.

Még két mondat az eredeti írásodról: Én is úgy látom „Erik óta”. hogy egyszerűen poénnak szántad a cikket. Történetesen nekem nem nagyon tetszett, meg nekem más a véleményem a közel-keleti helyzetről – de ez valóban nem érdemel itt több betűt. :)

Maradok üdvözlettel a blog olvasója (és mostanában kevésbé ráérő fórumozója): Jakab

palostrend · http://palostrend.hu 2009.07.03. 00:00:16

ARANYOS OLVASÓIM – ÉJSZAKAI SZÉPLELKEK!


A TEREMTÉS MÓD… ÉLE! - Azaz a modellje.
A rejtélyes lépcső. (www.freeweb.hu)

CSIGALÉPCSŐ az ARANYMETSZÉS „KACSALÁBA” ezen áll úgy a világegyetem, mint maga az ember… és most hagyj’ jegyezzem ide a JÓISTEN alap…vető ARANY KÖPÉSÉT.

„Az arányos osztás bármely adott egészet akként oszt két részre, hogy az egész a nagyobbik részhez úgy viszonylik, miként a nagyobbik rész a kisebbik részhez. Vagyis a nagyobbik rész középarányosa az egésznek és a kisebbik résznek”.

Úgyhogy ez a 33 lépcsőFOKból tekergő PEREMES maga az ÉLETFA.
Ja, hogy József az ács aki JÓS EZ= JEZUSSAL= JÁSZ ŐSSEL!!! mivel ÉN az ATYÁVAL vagy OK - EGY LÉNYEGŰ így ekként EGY ÉR(T) ELMŰvé válik, hogy ez az a LÉPTÉK ami ISTENI!
Ettől minden ami eltér - az nem ISTENTŐL való.

TEHÁT: SÁNtít.

Ily formán elmondom azt is, hogy mielőtt még az istentelenek feltúrták volna az ISTEN TÖRVÉNYEINEK NAGY KÖNYVÉT az ÁCS, aki összeeszkábálta ezt a világot is! - nem más volt, mint az ÖREGISTEN!

Az az ÖREGISTEN,
aki aztán’ a KOR…SZAKOK váltakozásával hol így, hol úgy más-más alakban de mindig besegített a világtengely helyrebillentésében.

Ilyen kibillent helyzetben született le JÉZUS annak idején, amikor a keletről érkezett királyok, tudva és élve a reinkarnáció minden csínjével és bínjával - pontos helymeghatározás alapján, eljöttek Magyarországra.

Annak a Magyarországnak pediglen a legközpontibb részibe…

…a JÁSZságba!


Ez a Jászság lett aztán jászol! - meg mindenféle ÓL…

Egy valami nem lett felfedve eleddig…

Mégpediglen
az a BETLEHEM,
ami
éppen úgy Magyarországon van, mint ahogy JÉZUS is Magyarországon élt,
tanult és OKULT,
hogy egy szép napon…- immáron MESTERKÉNT!
elinduljon szerencsét próbálni…
…és feleséget találni.


Na, de hogy frissiben tisztázzuk BETLEHEM hollétét, nézzünk is mindjárt a JÁSZ…OK földjére.

Jász-Nagykun-Szolnok megyéről:

Elhelyezkedés: Magyarország középső része

Székhely: Szolnok

Egyéb települések: Jászberény, Jászladány, Abádszalók, Tiszafüred, Kunhegyes, Karcag, Kisújszállás, Törökszentmiklós, Mezőtúr, Tiszaföldvár

Szomszédos megyék: Csongrád, Hajdú-Bihar, Békés, Heves, Pest, Bács-Kiskun

Régiók: Nagykunság, Tiszazug, Körös-szög, Külső-Szolnok, Jászság

Jelentősebb folyók: Tisza, Zagyva, Körös

Tavak: Tisza-tó

Jászberényben pedig a Megváltóról elnevezett templomot a Zagyva vizével körül lehetett venni, a törökök a ferencesek rendházával együtt egykor elfoglalták, és miután falakkal megerősítették, benne mint valamiféle várban őrséget helyeztek el.

Precízebb jászsági térképeken is megtalálható ez az árokkal körülvett templom
a Zagyva bal partján.
A vizek nemcsak elválasztották, hanem össze is kötötték a területeket, az összeköttetést az átkelőhelyek biztosították.
Néhol, lelkiismeretes „térképészeink” részletesen ismertetik a szolnoki hajóhidat, s ez már mindegyik térképen megtalálható.
Cibakháza is átkelésre alkalmas hely.
Másutt nincs ilyen alkalmas révhely.

Amikor ugyanis a folyam kiönt, még Szolnokon sincs átkelési lehetőség, ezért a debreceniek és az egész környék lakossága ideözönlik, hogy Pest felé átkelhessen a Tiszán.
A térképek nem jelölnek átkelőhelyet, de a Tisza jobb és bal partjáról utak érkeznek ide.
Tiszafüred is fontos tiszai átkelőhely, Bánhalmánál is van átkelőhely a Kakaton, a térképek jelölése azonban itt sem egyértelmű, csak az látszik, hogy a folyópartra mindkét oldalon utak érkeznek.

Jászdózsánál a Tarnán híd van, mely elég régóta jelzett „objektum”. Jászalsószentgyörgynél is átkelőhelyet említenek a Zagyván, a jászsági térképen a falutól
délre vezet át út a folyón át.

Jászjákóhalmánál is vezet út a Tarnán keresztül a falutól délre.
Jászberényben pedig két hidat vagy átkelőhelyet jelöl a térkép.
A Körösön Kunszentmártonnál vezet át út a nagykunsági térképen.
A leíró és térképi források információkat nyújtanak a terület egykori növényzetének rekonstruálásához is.

Mindkét forráscsoport alapján megállapítható, hogy a vizsgált területen nagyon kevés a fa, kevés az erdő, ezért az itt lakók marhatrágyával, náddal vagy szalmával kénytelenek fűteni, nádat használnak tetőfedéshez és kerítésnek is, hisz az itt a folyók mentén és a mocsaraknál bőven megterem.

Néhol vannak csak bokrok, cserjék, füzesek.
Az utóbbiakkal elsősorban a Tisza partján lehet találkozni, például Bél Kőteleknél, Tiszainokánál, Tiszakürtnél, Tiszaugnál, Tiszasasnál, Tiszapüspökinél, Tiszaroffnál, Fegyverneknél a Tisza parton és Tiszaburánál a Tisza szigetén külön is megemlíti.
Mikoviny is jelöl erdőket a Tisza partján, Tiszabő, Kőtelek, Fegyvernek, Tiszaroff, Tiszasüly, Tiszagyenda és Tiszabura környékén még zöldre is színezi őket.
A Notitia szerint sűrű jégerfa-liget található Jászteleknél, a patak mentén. A jászsági térképen is jelölnek erdőt a Zagyva jobb partján, a jászteleki szőlőkön túl, de ez már Pest megyéhez tartozik, a jászkunsági lapon azonban Heves megyéhez.


A térképeken természetesen nincsenek eltérő jelölések a fafajták szerint.
A térképeken viszont meglepetésként látható, hogy a síkságot csak a kunhalmok tarkították.

Magyar barátaink a Jászságban jelölnek és meg is nevezik BOLDOG ASSZONY HALMÁT!,
s még oldalnézeti rajzot is készítettek róla, ezenkívül Mesterszállástól délnyugatra, Bánhalmánál és Kegyelnél van halomra utaló jel.
Nagyon bizonytalan jelölésük a Külső-Szolnok megyei térképen is megtalálhatók, de…
…de ez már legyen tényleg egy másik szálfuttatás.
JÉZUS KRISZTUS azaz a KÖROSZTÁSÚ JELZÉS
azért
öltött testet éppen a Tiszánál, mert a
TISZA=SZITA
és arra teremtette (FOLYAMODOTT!!!) a JÓISTEN, hogy a környező világok ZAGYVAságai már a TISZA és a ZAGYVA folyó torkolatánál ezzel a
- SZŐKE SZITÁVAL! -
legyenek megszűrve.


Nos bízvást hiszem, hogy innentől kezdve másképp közelítenek erre a nehezen járható dimbes-dombos, botló-halmos, (BETLEHEMES?!) vidékre mi nem más, mint az a MESTER SZÁLLÁS!!! ahová JÉZUS KIRÁLYUNK fényből, testet öltött kis BOLDOG ASSZONYUNK MÉHÉBEN!!!

Tessenek útra kelni és meglátogatni JÉZUS KRISZTUS tényleges
LESZÜLETÉSI HELYÉT!!!

Köszönöm, hogy élnek velem és az alkalommal…
JÓCCAKÁT!
süti beállítások módosítása